- 6 Şubat 2021
YÜKLENİYOR
Belediyenizin ulaşımla ilgili çalışmalarından bahseder misiniz? Toplu taşıma sistemlerini ve ulaşım altyapısını geliştirmeye yönelik projeleriniz nelerdir? Ulaşım çalışmalarınızda planlama, finansman ve uygulama açısından sıkıntı yaşıyor musunuz?
KADİR ALBAYRAK: Tekirdağ Büyükşehir Belediyesi “Tekirdağ İli Ulaşım Ana Plan Hazırlanması Danışmanlık Hizmet Alım İşi” hizmet alım ihalesi ön yeterlilik değerlendirmeleri 2021 Ekim ayının son haftasında tamamlandı, ihale süreci devam ediyor. Bu ihale sonucunda Tekirdağ genelinde gerek belediyemiz tarafından gerek özel girişimlerle sürdürülen şehiriçi ve şehirlerarası (hinterlanda da bulunan) taşıma talepleri konusunda tam bir fikir birliğine varılarak birbiriyle entegrasyonu sağlanan, güvenilir, konforlu bir toplu taşıma sisteminin Tekirdağ halkıyla buluşturulması amaçlanıyor. Daha önce ana plan haricinde Pamukkale Üniversitesi ve Boğaziçi Üniversitesi’yle toplu taşımayla ilgili acil sorunlar hakkında ortak çalışmalar yürütüldü.
Toplu taşıma sistemlerini ve ulaşım altyapısını geliştirmeye yönelik olarak “Tekirdağ Toplu Ulaşım Sistemi” oluşturuldu. Bu kapsamda belediye tarafından işletilen toplu taşıma sistemleriyle özel girişim toplu taşıma sistemlerinin entegrasyonu sağlandı. Kamu kaynaklarını verimli kullanarak vatandaşların toplu taşıma ihtiyacını karşılıyoruz.
Ulaşım altyapısını geliştirmek için 31 kavşakta akıllı sinyalizasyon sistemi kurulmasına yönelik çalışmalar başlatıldı. Ayrıca bahsedilen 31 kavşakta trafik kontrol sistemi kurulacak, elde edilen veriler Trafik Görüntüleme Merkezi’ne aktarılacak.
Ulaşım altyapısını oluştururken ve düzenlerken kentsel mekân kullanımını nasıl planlıyorsunuz? İnsan odaklı ulaşımı yaygınlaştırmak için hangi çalışmaları yapıyorsunuz? Dezavantajlı gruplar için ulaşım altyapısı oluşturuyor musunuz?
KADİR ALBAYRAK: Ulaşım altyapısını oluştururken ve düzenlerken kamu ihtiyaçlarını göz önünde tutuyoruz, mevcut durumu inceleyerek projelendirme çalışmaları yapıyoruz. Kentsel mekân kullanımlarıyla ilgili planlamalar ise, üst ölçekli planlarla stratejik plan kapsamında değerlendiriliyor.
Dezavantajlı gruplar için mekânsal düzenlemeler, engelli rampası, sesli trafik uyarı sistemleri vb. yapılıyor. Ayrıca bu sisteme entegre edilen, engelli kullanımına uygun toplu taşıma araçlarıyla hizmet veriliyor. Bu kapsamda 1.179 araç, engelli kullanımına uygun hâle getirildi.
Stratejik planınızda “Akıllı/Erişilebilir Ulaşım Stratejisi” ve “Ulaşım Eylem Planı” var mı? Varsa, kapsamı ve içeriği nedir? Sürdürülebilir kent içi ulaşım (ekolojik, ekonomik, sosyal) uygulamalarının ve ulaşımda enerji verimliliğinin artırılması için hayata geçirmeyi düşündüğünüz ya da tamamladığınız çalışmalarınız nelerdir?
KADİR ALBAYRAK: “Tekirdağ Ulaşım Sistemleri” protokolü hazırlandı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın engelli uyumu prosedürleri ve elektronik ücret toplama sistemi hayata geçirildi, belediyemizin ulaşım sistemlerine paydaşların katılımı sağlandı. Bu kapsamda vatandaşlar, cep telefonu uygulamasıyla otobüslere ilişkin veriye ulaşabiliyor. Akıllı ulaşım sistemlerinin tamamının kentimize entegre edilmesi planlanıyor.
Emisyon, gürültü ve görüntü kirliliğinin azaltılması için ulaşımda çevre ve iklim duyarlılığını artırıcı önlemler alıyor musunuz? Bu konuda yerel yönetimlerin alması gereken inisiyatifler sizce nedir?
KADİR ALBAYRAK: Emisyonun azaltılması için Pamukkale Üniversitesi’yle işbirliği yaparak “Toplu Taşıma Rehabilitasyon ve Trafik Düzenleme ve Sirkülasyon Projesi” başlattık. Proje sayesinde vatandaşların konforlu ulaşım yapması, durak arası mesafelerin artırılarak durak sayısının azaltılması, otobüslerin kullanım ömrünün ve emisyon salınım değerlerinin azaltılması sağlandı. Euro 6 özellikli otobüsler tercih edilerek eski otobüslerin saldığı emisyon değerleri azaltıldı. Otobüs filomuza son üç ayda 25 araç (Euro 6) dahil ettik. Deforme olmuş eski tip duraklar, kentin estetik yapısıyla bir bütünlük oluşturması için yeni tip modern duraklarla değiştirildi ve vatandaşların hizmetine sunuldu.