- 10 Nisan 2021
YÜKLENİYOR
Belediyenizin ulaşımla ilgili çalışmalarından bahseder misiniz? Toplu taşıma sistemlerini ve ulaşım altyapısını geliştirmeye yönelik projeleriniz nelerdir? Ulaşım çalışmalarınızda planlama, finansman ve uygulama açısından sıkıntı yaşıyor musunuz?
ALİ ORKUN ERCENGİZ: Belediyemiz bünyesindeki beş adet körüklü otobüsü Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi İstiklal Yerleşkesi’yle kent merkezi arasında çalışmak üzere öğrencilerin hizmetine sunduk. Pamukkale Üniversitesi’yle belediyemiz arasında “Burdur Belediyesi Sınırları İçinde Trafik, Toplu Taşıma ve Bisiklet Yolları Düzenleme Projeleri” kapsamında bilimsel çalışma yapıldı. Bu çalışmanın raporu neticesinde belediyemiz tarafından gerekli işlemler başlatıldı. Toplu taşıma hizmetini Özel Halk Otobüsleri Kooperatifi’ne devrettiğimiz için finansman ve uygulama açısından herhangi bir problem yaşamıyoruz.
Ulaşım altyapısını oluştururken ve düzenlerken kentsel mekân kullanımını nasıl planlıyorsunuz? İnsan odaklı ulaşımı yaygınlaştırmak için hangi çalışmaları yapıyorsunuz? Dezavantajlı gruplar için ulaşım altyapısı oluşturuyor musunuz?
ALİ ORKUN ERCENGİZ: Ulaşım altyapısını oluştururken ve düzenlerken kentsel mekânları imar yönünden inceleyerek işlem yapıyoruz. İnsan odaklı ulaşımı yaygınlaştırmak için kentimizin her mahallesinde bisiklet yollarıyla ilgili projeler başlattık. Bisiklet yollarıyla ilgili çalışmalar devam ediyor. Vatandaşların özel halk otobüsü kullanımında zaman kaybının önlenmesi için “Kentkart Mobil” uygulamasını başlattık. Yaya geçitlerini yaygınlaştırdık, çizimleri belirgin hâle getirdik. Dezavantajlı gruplar için kaldırımları güncelledik. Engelli araçları için şarj istasyonları kurduk.
Stratejik planınızda “Akıllı/Erişilebilir Ulaşım Stratejisi” ve “Ulaşım Eylem Planı” var mı? Varsa, kapsamı ve içeriği nedir? Sürdürülebilir kent içi ulaşım (ekolojik, ekonomik, sosyal) uygulamalarının ve ulaşımda enerji verimliliğinin artırılması için hayata geçirmeyi düşündüğünüz ya da tamamladığınız çalışmalarınız nelerdir?
ALİ ORKUN ERCENGİZ: “Akıllı/Erişilebilir Ulaşım Stratejisi” ve “Ulaşım Eylem Planı” kapsamında şu an için çalışmamız bulunmuyor. Bu konuyla ilgili çalışmalara başlanacak.
Emisyon, gürültü ve görüntü kirliliğinin azaltılması için ulaşımda çevre ve iklim duyarlılığını artırıcı önlemler alıyor musunuz? Bu konuda yerel yönetimlerin alması gereken inisiyatifler sizce nedir?
ALİ ORKUN ERCENGİZ: Ulaşımda akıllı ve erişilebilir uygulamaların yanı sıra kent içinde hava kalitesinin iyileştirilmesi ve emisyondan kaynaklı kirleticilerin halk sağlığı açısından minimize edilmesi, belediyemizin vizyon projelerini ve bu projelerin uygulanmasını destekler niteliktedir. Kent içindeki caddelerde ve sokaklarda yapılması planlanan geniş koridorlarda, tek yön trafik uygulamalarında ve dur-kalk uygulaması yapan halk otobüslerinde ve belediyemize ait çöp araçlarında uygulanabilir iyileştirmeler yapacağız, hepsi ulaşımla ilgili planlarımız arasında. Yukarı Pazar mevkisinde özellikle insanların yoğun olarak kullandığı bazı sokaklar ve caddeler araç trafiğine kapatıldı. Gazi Caddesi’nde ve İsmet İnönü Bulvarı’nda bulunan ve vatandaşların uğrak yeri olan kargo işletmeleri daha geniş koridor hacmine sahip İbrahim Zeki Burdurlu Caddesi’ne aktarıldı. Gazi Caddesi’ndeki yoğunluğu azaltmak için alternatif caddeleri ve sokakları cazibe noktası hâline getirmeye yönelik çalışmalar yaptık, lokasyon bazında hava kirliliğinin azalmasını sağladık. Aynı zamanda belediye araçlarımızda ve halk otobüslerinde egzoz çıkış filtresi ve start-stop uygulaması yapılabilmesi için proje bazında çalışmalar yaptık. Görüntü kirliliğiyle ilgili tek yön uygulaması çalışmalarımız var. Park yasaklarıyla ve araç potansiyelinin azaltılmasıyla ilgili olarak belediyemizin Zabıta Müdürlüğü’ne bağlı Trafik Birimi sahada sürekli denetim yapıyor.