YÜKLENİYOR
Milli Eğitim Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığı, öğrencileri koruyarak uygulamalı ve yüz yüze eğitime başlanacağını açıkladı. Öncelikle 1.5 yıl sonra başlayacak olan yeni eğitim-öğretim dönemini değerlendirir misiniz? Sorumlu olduğunuz sınırlar ve yetkileriniz dâhilinde yeni eğitim-öğretim dönemi için eğitim hizmetlerine ilişkin hangi çalışmaları gerçekleştirdiniz?
LÜTFÜ SAVAŞ: Eğitim-öğretimin yüz yüze olması, öğrenimin etkin bir şekilde yürümesi açısından hayati derecede önemlidir. Salgın döneminde yapılan uzaktan eğitimlerde bu konunun önemi bir kez daha anlaşıldı. YKS sınavından sonra baraj puanlarının ilk defa aşağıya çekilmesi, yüz yüze eğitimin zorunluluğu konusunu gündeme getirdi.
Belediyemizin Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı’na bağlı olarak hizmet veren Destek Eğitim Merkezi’nde salgın döneminde uzaktan eğitime geçildi ve öğrencilerin sınavlara hazırlanması sağlandı. Ancak yeni döneme hazırlık için sınıflardaki eğitimlerde kullanılmak üzere her öğrenciye TYT-AYT ve LGS hazırlık seti alınması planlanmaktadır. Destek Eğitim Merkezi’nde daha önceki dönemlerde tıp ve hukuk fakültesini kazanan öğrenciler olduğu gibi, bu dönemde de üst düzey fakültelere öğrenci göndermeyi planlıyoruz.
Salgının etkilediği en önemli alanlardan biri de eğitim. Pandemi boyunca uzaktan eğitim süreci yaşandı. Bu süreçte eğitimde fırsat eşitliğine yönelik ne gibi uygulamalar ve projeler yaptınız? Örgün eğitimle ilgili yeni projelerinizden bahseder misiniz?
LÜTFÜ SAVAŞ: Salgın döneminde eğitimde fırsat eşitliği gözetildi. Devlet okullarının haricinde özel okullara giden öğrencilerin uzaktan eğitimi etkin şekilde kullanması, Destek Eğitim Merkezi’ndeki öğrencilerin dezavantajını ortaya çıkarıyordu. Buna mukabil belediyemizin Kültür ve Sosyal İşler Dairesi Başkanlığı, 500 öğrencinin, öğretmenlerin ve velilerin kullanabileceği uzaktan eğitim sistemini kullanıma sundu. Öğretmenler, sistem üzerinden deneme testi, yaprak test, konu anlatımı gibi planlamalar yaptı. Öğrenciler, sistem üzerinden gelen ödevleri, testleri ve deneme sınavlarını yapma imkânı buldu, veliler de yine sistem üzerinden öğrencilerin durumunu kontrol edebildi. Bu çalışmayla öğrenciler, özel okullardaki olanaklara sahip oldu ve fırsat eşitliğini yakaladı.
Eğitim eylem planınız var mı? Bölgenizdeki okullarda eğitim ihtiyaç analizi yaptınız mı? Yerel yönetimlerin yetkileri ve sorumlulukları bağlamında eğitime yönelik teşvik alma sürecinde ilgili bakanlıklar ve yerel yönetimler arasında zorluk yaşanıyor mu? Yeni dönemle birlikte yerel yönetimlerin alacağı inisiyatifler sizce neler olmalı?
LÜTFÜ SAVAŞ: Eğitim eylem planımız ve bakanlıklarla ortak çalışmamız bulunmamakla birlikte yeni dönemde yerel yönetimlerin eğitim alanında maddi/manevi açıdan daha destekleyici bir rol üstlenmesini öneriyoruz.
Yüz yüze eğitimin başlamasıyla birlikte gerek okullardaki hijyen koşullarının gerek diğer eğitim hizmetlerinin sağlanması gerek binaların yeni sürece uyumu açısından meslek odalarıyla, okul idareleriyle, eğitim sendikaları şubeleriyle, STK’larla işbirliği çalışmalarınız var mı? Bölgenizdeki okullar yeni eğitim-öğretim dönemine hazır mı?