"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Selahattin Ekicioğlu: Muhtarlarla Sürekli İletişim Kuruyoruz

  • 13 Eylül 2021

Yönetsel bir birim olan “muhtarlık”, yerel yönetimle merkezi yönetimin kesiştiği noktada yer alıyor. Aynı zamanda bir yerel yönetim bileşeni olarak kabul ediliyor. Öncelikle kapsayıcı yerel yönetim anlayışı ve hizmette yerellik ilkesi kapsamında muhtarlıklarla yerel yönetimler/belediyeler arasındaki ilişkiyi değerlendirir misiniz?


SELAHATTİN EKİCİOĞLU: Göreve geldiğimizden bu yana şeffaflık ve yerinde yönetim anlayışıyla hareket ediyor, paydaşlarımızla birlikte hareket etmenin önemine inanıyoruz. Söz konusu yerel yönetim olunca muhtarlarla yaptığımız istişareler ve birlikte yönetim anlayışı kuşkusuz daha da önemli hâle geliyor. Bu kapsamda Kırşehir Belediyesi olarak yaptığımız ve yapacağımız çalışmalarla ilgili mahalle birimlerimizle ve muhtarlarımızla belirli periyotlarda bir araya geliyoruz. 24 Haziran 2021 tarihinde yaptığımız genel toplantılar kapsamındaki Kırşehir Muhtarlar Buluşması’nda görevde bulunduğumuz sürede yaptığımız faaliyetlere değindik, ülke gündemine ilişkin açıklamalarda bulunduk.

 

Hizmette yerellik ilkesi kapsamında üçüncü yılımızla birlikte Millet İttifakı’nın çalışmalarıyla Kırşehir’de de birçok şey değişti. Türkiye, 31 Mart’ta olmaz deneni gerçekleştirdi. Millet İttifakı’nın yönettiği belediyeler nüfusun %54’ünü oluşturuyor. Artık bizi ve halkımızı başkalarının anlatmasına müsaade etmiyoruz. Biz anlatıyoruz. Belediye başkanları olarak muhtarlarımızla buluşuyor, yereldeki sorunları birlikte tespit ediyor, çözüm önerilerini de ortak akılla beraber üretiyoruz.


Özellikle pandemi süreciyle birlikte mahalle yönetimi, mahalle dayanışmaları ve mahalle muhtarları öne çıktı. Yasal mevzuatın içeriği açısından mahalle dayanışmaları-muhtarlık-belediyeler arasındaki süreçte neler yaşanıyor? Sorunların çözümünde ve taleplerin karşılamasında yetki, görev ve sorumluluk bağlamında nasıl bir yol izleniyor?


SELAHATTİN EKİCİOĞLU: Pandemi dönemi belediye olarak bize muhtarlarla olan bağlarımız ve ilişkilerimiz anlamında daha fazla sorumluluk yükledi. Mahalle dayanışmaları, muhtarlık ve belediyemiz arasındaki süreci de bu sorumluluk anlayışıyla yürütüyoruz. Sürekli bilgilendirme yapıyoruz ve karşılıklı görüş alışverişinde bulunuyoruz. Örneğin, mahallelerimizi ve muhtarlıklarımızı ilgilendiren ihalelerle ilgili toplantılarda ve meclis toplantılarında hiçbir bilgiyi gizlemiyoruz. AK Parti Belediye Başkanları Toplantısı’nda Cumhurbaşkanı da ihaleleri canlı yayınla yapın dedi. Oysaki biz 31 Mart’tan itibaren zaten bu toplantıları canlı yayınlarla gerçekleştiriyoruz. Biz, belediyelerimizle birlikte savunma yapan ve şikâyet eden bir muhalefet konumunda değiliz. Değer üreten, gündemi belirleyen ve yapılması gerekeni yapan bir konuma yerleştik. Bunu da Kırşehir’deki yerel birimlerimizle ve muhtarlıklarımızla birlikte gerçekleştiriyoruz.

 

Büyükşehir Yasası dahilinde muhtarlıkların sayısının artmasıyla belediyeler, muhtarlıklarla yatay bir ilişki kurmaya başladı. Belediyelerin bünyesinde muhtarlık birimi,  müdürlüğü, masası kuruldu, iletişimi kolaylaştıracak teknik olanaklar oluşturuldu. Bu alt birimlerin işleyişinde hem muhtarlıklar hem belediyeler nasıl bir inisiyatif alıyor? İhtiyaçların karşılanması noktasında bu imkânlar yeterli oluyor mu?


SELAHATTİN EKİCİOĞLU: Büyükşehir belediyesi değiliz, ama Kırşehir’de bulunan 14 mahalle muhtarlığıyla birlikte iletişimimizi sağlıklı ve sürekli hâle getirmek için belediyemiz bünyesindeki Muhtarlıklar Müdürlüğü 24 saat esasına göre çalışmalarını sürdürüyor. Muhtarlık Müdürlüğü, mahalle sakinlerinin belediyemize ilişkin taleplerini mahalle muhtarları aracılığıyla öğreniyor. Bu talepler vatandaşlara zaman kaybettirmeden ve ilgili birimlere kendilerinin gelmesine gerek kalmadan karşılanıyor, sorunların çözümü sağlanıyor.

 

Mahalle sakinlerinin şikâyet ve taleplerini muhtarlar vasıtasıyla alan Muhtarlıklar Müdürlüğü, şikâyet ya da talepleri belediyemiz bünyesindeki ilgili müdürlüklere anında aktarıyor, sorunun çözümünü takip ederek geri dönüş yapıyor. Böylelikle Muhtarlıklar Müdürlüğü, vatandaşlarla belediyemiz arasındaki koordinasyonu da hızlı bir şekilde sağlıyor, görevini yapıyor.

 

Belediyeler ve muhtarlıklar arasındaki mevcut durumun ve ilişkinin geliştirilmesi için hangi çalışmalar yapılıyor? Bütçeleme, yardım ve destek süreçlerinde aksaklık yaşanıyor mu? Yaşanıyorsa, çözüm önerileriniz, talepleriniz ve beklentileriniz nedir?

 

SELAHATTİN EKİCİOĞLU: 2022 yılında 70 projemizin 56 tanesini tamamlayıp son iki yıla 14 projeyle gireceğiz. Göreve gelmeden önce vaat ettiğimiz projelerimizi hayata geçirmek için yerel dinamiklerimizi, paydaşlarımızı ve muhtarlıklarımızı önemsiyor, ortak akılla birlikte kararlar alıyoruz. Normalde her ay bir kere muhtarlarla buluşma toplantıları yapıyoruz. Pandemi sürecinde halk sağlığını öncelediğimizden bu toplantı periyotlarını geçici olarak uzatma yolunu seçtik, ancak muhtarlarla sürekli iletişim kuruyoruz.

 

Biz, Kırşehir’de sosyal ve şeffaf belediyeciliğin örneklerini özellikle gösteriyoruz. Yaptığımız çalışmalardan tüm hemşerilerimizin ve mahallelerimizin eşit şekilde faydalanması için gerekli olanakları yaratmaya çalışıyoruz.

 

Beklentimiz, elbette sosyal devlet anlayışında olması gerektiği gibi genel bütçeden bütün vatandaşların ayrıma ve çifte standarta maruz bırakılmadan ihtiyacı oranında faydalandırılması ve desteklenmesidir. Sosyal ve şeffaf bir belediyecilik için yola çıktık. Zor koşullara rağmen Kırşehir’de umudu birlikte ekiyoruz, geleceğimizin güzel günlerini birlikte kurmanın pratiğini sahada hayata geçiriyoruz.



Önerilen Haberler