"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Serdar Sandal: Kentsel Dönüşüm Projeleri Bayraklı’nın Geleceğini Belirleyecek

  • 20 Eylül 2021

Göreve geldiğinizde vaatleriniz nelerdi? Vaatlerinizin hangileri hayata geçti?


SERDAR SANDAL: Bayraklı’ya beş temel soruna odaklandık. Kent kimliği, altyapı, yoksulluk, eğitim ve 5.000 yıllık Smyrna’nın gün yüzüne çıkarılması. Bu sorunları çözmek için hazırlığınızın olması gerekiyor. Paydaşlarımızla birlikte çalışmamız gerekiyordu. En önemli paydaşımız olan İzmir Büyükşehir Belediyesi’yle ilişkilerimizi istediğimiz seviyeye getirdik. Bayraklı’nın menfaatine olduğu sürece kamu kurum ve kuruluşlarıyla dayanışma içerisinde olduk. Üzerimize ne düşüyorsa yapmaya çalıştık. Muhtarlar, önemli paydaşlarımız. Bu bağlamda beş mahallede yeni muhtarlık hizmet binası yaptık. Yedi mahallede mevcut hizmet binalarının tadilatını gerçekleştiriyoruz. STK’larla ve hangi siyasi partiden olursa olsun her vatandaşla Bayraklı’yı yeniden inşa etmek istiyoruz. Fakat bu inşa süreci sadece bugünün değil, gelecekteki Bayraklı’yı da kapsıyor. Dolayısıyla göreve gelirken vaatlerimizi sosyal ve kültürel boyutuyla da ele aldık.


Göreve gelmeden önce vaat ettiğimiz projeler:


Bayraklı Kent Envanteri Projeleri, Aziz Sancar Arge ve Proje Geliştirme Merkezi, Saadet Özkan Dayanışma ve Paylaşma Projesi, Hasan Ali Yücel Meslek ve Beceri Edindirme Kursları, Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Merkezleri Projesi, Ekrem Akurgal Kentsel Dönüşüm Projeleri, Bayraklı dere ıslahı, Cazibe Merkezi ve Çevre Düzenleme Projesi, Homeros Meydan Projesi, Smyrna Çevre Düzenlemesi ve Müze Projesi, her mahalleye sosyal projeler, cadde ve kavşak düzenlemeleri, Yeşil Bayraklı Projesi, mahallelerde oluşturulacak kültür merkezleri.


Gerçekleştirmeyi düşündüğümüz ve hayata geçirdiğimiz projeleri de şu şekilde anlatabilirim: 


Bayraklı Kent Envanteri Projeleri: Bu projelerle temel hedefimiz şuydu: Bayraklı’nın bütün mahallelerini ve sokaklarını fiziki, beşeri ve coğrafi olarak tanımlamak, haritalamak, envanter ve veri bankası oluşturmak. Her binanın ısınmasının ve bina güvenliğinin sağlanması, depreme dayanıklılığı, sokağın ve mahallenin altyapısının kayıt altına alınması demek, birim bazında yapacağınız fiziki ya da altyapı çalışmalarımız için bize rehber olması, hedeflerimiz doğrultusunda doğru planlamayı yapmak demek. Hele ki yaşadığımız 30 Ekim depremini düşünürsek ne kadar doğru bir analiz ve hazırlık yaptığımız görülebilir. Bayraklı’nın fiziki haritalaması tüm detaylarıyla oluşmaya başladı. Fakat bunun da yeterli olduğunu düşünmüyorum.  Fiziki envanter çalışmasının bir boyutunun da Bayraklı’nın kültürel ve tarihsel mirasının kayıt altına alınması, Bayraklı’nın zengin mazisine sahip çıkılması olduğunu düşünüyorum. Çünkü İzmir’in kurulduğu yer olan Smyrna’nın üzerindeyiz. Yakın zamanda bu konunun öneminin ortaya çıkacağı günleri de göreceğiz. Buna yönelik ciddi hazırlıklarımız var.


Aziz Sancar Ar-Ge ve Proje Geliştirme Merkezi: İlçemizde yaşayan gençlerin projelerini ve hayallerini hayata geçirebileceği bir merkez oluşturmayı düşündük. Belediye hizmet binasındaki Aziz Sancar Ar-Ge ve Proje Geliştirme Merkezi sayesinde Bayraklı’yı ulusal/uluslararası fonlarla buluşturarak projelere kaynak yaratıyoruz. 


Saadet Özkan Dayanışma ve Paylaşma Projesi: Bu projeyle Bayraklı’da büyük bir dayanışma ağı ve dayanışma kültürü oluşturmayı hedefledik. “Bayraklı paylaşıyor, kentine ve kentlisine sahip çıkıyor” farkındalığıyla ihtiyacı olan bütün okulların bakım ve onarımını yapıyoruz. Camilerin ihtiyaçlarını tespit ediyoruz, bu ihtiyaçları karşılıyoruz. Öğrencilere burs olanaklarını yaratıyoruz. Her mahalleye düğün salonları ve taziye evleri kuruyoruz 


Her Mahallede Sosyal Projeler: Her mahallede çocuk parklarını ve spor alanlarını kapsayacak sosyal donatı alanları yapacağımızı söylemiştik. İlçemize 14 yeni park kazandırdık. 51 parkı yeniledik. 27 parktaki basketbol, futbol ve voleybol oyun sahalarını yeniledik.


Cadde ve Kavşak Düzenlemeleri: Bir kentin mekânsal niteliği, kentin sosyal yaşamının niteliğini de belirliyor. Bayraklı’nın özellikle kentsel dönüşüme ihtiyaç duyan bölgelerindeki altyapı ve yol çalışmalarına öncelik verdik. Bugüne kadar İzmir Büyükşehir Belediyesi’yle birlikte toplam 160.000 ton asfalt serdik, 63.000 metrekare parke taşı döşedik, yürüyüş yolları yaptık. Bu çalışmalar, basit görünen ama vatandaşlara günlük yaşamda nefes aldıran çalışmalar.


Yeşil Bayraklı Projesi: Şu âna kadar toplam 34.100 metrekare yeşil alan yaptık, yaklaşık 80.000 adet ağaç ve çalı diktik, altı farklı bölgede 4.800 metrekare alanı ağaçlandırdık. Yeterli mi? Tabii ki değil. Ama bu bakış açısıyla Bayraklı’yı yeni bir çehreye kavuşturacağımız iddiasını güçlendirdiğimizi düşünüyorum.


Hasan Ali Yücel Meslek ve Beceri Edindirme Kursları: Bayraklı’nın istihdam ve genç işsizlik yarasına merhem olacak kurslarla ilgili çalışmalarımızda sona yaklaştık. Açacağımız kurslarda gençlerin, ev kadınlarının, özel gereksinimli vatandaşların, işini kaybetmiş vatandaşların istihdam sorununu çözmeye yardımcı olacak eğitimler vermeye başlayacağız. Üniversiteler, Ticaret Odaları, Esnaf ve Sanatkâr Odaları, Milli Eğitim Müdürlükleri, Halk Eğitim Merkezleri, meslek odaları ve Organize Sanayi Bölgeleri yönetimleriyle işbirliği yapmayı düşünüyoruz. Kurduğumuz kadın üretim kooperatifleriyle kurslar iç içe geçecek ve kadınların üretimlerini kazanca dönüştüreceğiz. Kurslar, yakın zamanda başlayacak.


Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Merkezi Projesi: İlçemizdeki en büyük eksikliklerden biri, kültürel faaliyetlerin yapılıp sergilenebileceği merkezlerin olmayışı. Bu nedenle hemen kolları sıvadık. Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Merkezi’nin yapımına başladık. Merkez, yaklaşık altı ay gibi bir süre içerisinde tamamlanarak vatandaşların hizmetine açılacak. 


Belediyeniz stratejik hedeflerinde ve planlarında değişiklik yaptı mı? Hangi konularda değişiklik söz konusu oldu? Bu güncellemeye neden ihtiyaç duyuldu?


SERDAR SANDAL: Pandemi süreci ve Bayraklı’da etkili olan deprem sonrasında stratejik hedeflerimizi yeniden planlamak zorunda kaldık. Göreve geldiğimizde Bayraklı için ana vizyon projemizi “Dünya Çocuk ve Gençlik Kenti Bayraklı” olarak belirledik. Çocuk ve Gençlik Spor Merkezleri’ni, Aziz Sancar Ar-Ge ve Proje Geliştirme Merkezi’ni, Hasan Ali Yücel Meslek ve Beceri Edindirme Kursları’nı, Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Merkezi’ni, her mahalleye çocuk parkı ve spor alanı kazandırma projelerini, 24 Mahalleye 24 Kreş Projesi’ni, Bayraklı Belediyesi Sosyal Etkinlik Merkezi faaliyetlerini, Bayraklı Belediyesi Spor Kulübü faaliyetlerini, TV BEK’i, Çocuk Meclisi Projesi’ni bu ana vizyon projemizi destekleyen çalışmalar olarak planladık. Bu çalışmalar, “Dünya Çocuk ve Gençlik Kenti Bayraklı” vizyon projesi ekseninde devam ediyor. Bu projelerin bazıları pandemi süreci ve deprem nedeniyle gecikti.


Yaşadığımız deprem sonrasında Bayraklı’nın yaralarının sarılması öncelikli çalışma hedefimiz hâline geldi ve kentsel yenileme çalışmalarımız hız kazandı. Tüm mahallelerde park, sosyal tesis, yeşil alan ve altyapı çalışmaları sürüyor. Üç farklı bölgede toplam 752 hektarlık alanda revizyon imar çalışmalarını gerçekleştirdik. Bu nedenle çalışmalarımızı ve vizyon projemizi bir güncellemeye değil, zaman açısından revizyon sürecine tabi tuttuk.


Önümüzdeki dönem hedefleriniz ve bu görev döneminde hatırlanmasını istediğiniz projeleriniz neler?


SERDAR SANDAL: Bayraklı’nın temel probleminin kentsel dönüşüm olduğunu düşünüyoruz. Dolayısıyla yapacağımız tüm çalışmaların, kentsel dönüşüm projesi çerçevesinde kurgulanarak yürümesi gerekiyor. Kentsel dönüşüm projeleri Bayraklı’nın geleceğini belirleyecek.


Ekrem Akurgal Kentsel Dönüşüm Projeleri: Üç farklı projemiz toplam 752 hektarlık alanı kapsıyor. Bu projeler, önümüzdeki süreçte nihai sonuca ulaşacak, vatandaşların memnun kalacağı ve mağdur edilmeyeceği bir şekilde hayata geçecek. Türkiye’de örnek gösterilecek projelerimizde ve hazırlıklarımızda sona yaklaştık.


İzmir’in yeni merkezi olacak Bayraklı’da kentsel yenileme çalışmalarımızın bir boyutunu da ilçemizdeki derelerin ıslahı ve çevre düzenlemesi oluşturuyor.


Bayraklı Dere Islahı, Cazibe Merkezi ve Çevre Düzenleme Projesi: Laka ve Bornova Dereleri’nin ıslahıyla çevre düzenlemesini Eskişehir Porsuk Çayı örneğinde olduğu gibi tarihsel ve kültürel zenginliğin bir nişanesi olarak hayata geçireceğiz. Dere ıslahı projelerimizde hem yerel kalkınmayı hem de kültürel turizmi hedef alacağız. Oluşturulacak sosyal donatı alanlarıyla kent kültürünün yeni bir kimlik kazanmasını sağlayacağız. 


Bugüne kadar Bayraklı’nın kent yönetimi süreçlerinde tarihsel geçmişinin unutulduğunu görüyoruz. Oysaki İyonya’lı Ozan Homeros’un Bayraklı’da, Smyrna bölgesinde yaşadığını biliyoruz. 


Homeros Meydan Projesi: Homeros’a sahip çıkarak oluşturacağımız görsel çalışmalarda sona yaklaştık. Homeros’a sahip çıkmak, aynı zamanda Bayraklı’nın tarihine sahip çıkmak gibi bir anlamı da taşıyor. Hedefimiz, Bayraklı’nın kültür turizmi merkezi olması. Bu nedenle ilçemizdeki meydanlarda kültürel mirasa yönelik görselleri paylaşacağız. 


Bayraklı’nın tarihi sadece Homeros’tan ibaret değil. İzmir’in kurulduğu yer olarak düşünülen Smyrna da önemsediğimiz bir başlık. İlçemizin tarihsel geçmişini bugünle buluşturacak bir projeyi hayata geçirmek üzereyiz. 


Smyrna Çevre Düzenlemesi ve Müze Projesi: Bugünkü Smyrna kazı alanı, ilçemizin merkezinde yer alıyor. Bu alanın hemen bitişiğindeki alanda mevcut dokuyu koruyarak yapacağımız çevre düzenlemesiyle yeni bir cazibe merkezi oluşturacağız. Bu konudaki çalışmalarımız devam ediyor.


Bayraklı’da 24 mahalle var. Her mahallenin demografik, kültürel ve ekonomik dokusu birbirinden farklı. 


Mahallelerde Oluşturulacak Kültür Merkezleri: Amacımız, tüm farklılıkları zenginlikleri içinde barındıran “ortak bir Bayraklılık bilinci” oluşturmak. Toplumsal dayanışmayı, vatandaşların sosyal ve kültürel dayanışmasına katkı koyacağını düşündüğümüz kültür merkezleriyle tüm mahallelere hizmet edecek şekilde programlamak. Bu alandaki çalışmalarımız da sürüyor.


Belediyenizin büyükşehir belediyesiyle işbirliği yaptığı çalışma alanları nelerdir? Olumlu-olumsuz neler yaşanıyor?


SERDAR SANDAL: İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Sayın Tunç Soyer ve İzmir Büyükşehir Belediyesi’yle uyum içinde çalışıyoruz. İzmir Büyükşehir Belediyesi’yle birlikte öncelikle arka sıralar diye bahsettiğimiz mahallelerden başlayarak bütün mahalleleri asfaltladık. 160.000 ton asfaltlamayla son 10 yılın en büyük asfalt yatırımını yaptık. Sokaklarda 63.000 metrekare bordür çalışması gerçekleştirdik. 30 Ekim depreminde tüm Türkiye’ye örnek olacak dayanışmayla vatandaşların yanındaydık. Deprem sonrası zarar gören parkları da İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin desteğiyle yenilemeye devam ediyoruz.


İlçenizde STK’larla işbirliği çalışmalarınız var mı? Varsa nelerdir? Katılıma yönelik faaliyetleriniz neler? Kent konseyiniz var mı?


SERDAR SANDAL: Sosyal belediyecilik ve demokrasi anlayışımız kapsamında tüm vatandaşların yönetim süreçlerine katılması bizim için çok önemli. Stratejik planımızı İzmir’deki meslek odaları ve STK’larla görüş alışverişinde bulunarak yaptık. Bu çerçevede STK’larla iletişimi en iyi kuracağımız alanlardan biri, kent konseyi. Bayraklı’da uzun zamandır atıl durumda olan kent konseyinde vizyoner ve kapsayıcı bir yapı oluşturduk. Kent konseyi çalışmalarını “Kadın Meclisi”, “Gençlik Meclisi”, “Engelli Meclisi”yle tamamlayarak ilçemizin her alanına ulaşmaya çalışıyoruz. Kent konseyi sayesinde hem dernekleri hem de meslek örgütlerini bir araya getirdik. Bayraklı’da hemşerilerimizin oluşturduğu ve toplum kültürüne hizmet eden kuruluşları da her anlamda destekliyoruz.


İlçemizin sınırları dışında da ulusal ölçekli STK’larla istihdamda ve yerel kalkınma alanında önemli görüşmeler yaptık ve mutabakat sağladık. TÜSİAD’la istihdam sağlamak ve ara eleman yetiştirmek için mutabakatı olan tek ilçe belediyesiyiz. Türkiye sermayesi açısından Ege Bölgesi’nde önemli yatırımcılar bulunuyor. Bu yatırımcılara uygun nitelikte eleman yetiştirmek ve bulmak, bizim için son derece önemli.


Kırılgan gruplara yönelik ne tür projeleriniz var?


SERDAR SANDAL: Kırılgan grup nitelendirmesi, günümüzde toplumun büyük bir bölümünü kapsıyor. Gelir adaletsizliği, kırılgan grup eşiğini de artırdı. Toplumun büyük bir kısmını bu grup içerisinde kabul edebiliyoruz. Seçim öncesinde, “Kimse yatağa aç girmeyecek,” demiştim, çünkü aklımın bir köşesinde bu insanlar vardı. Bu bağlamda kırılgan gruplarla ilgili olarak öncelikle özel gereksinimli vatandaşlar için “Engelsiz Bir Bayraklı” hedefini koyduk, ilk adımlarımızı bu yönde attık. Ana hizmet binamızı ve diğer hizmet binalarımızı bu doğrultuda düzenledik. İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin başlattığı “Erişilebilir Kurumlara Kırmızı Bayrak” uygulaması kapsamında “Kırmızı Bayrak” alan ilk belediyelerden biriyiz. Belediyemizin Spor Müdürlüğü bünyesinde özel gereksinimli vatandaşlar için çeşitli branşlarda spor aktiviteleri düzenliyoruz. İlçemiz sınırlarında yaşayan 1.644 özel gereksinimli vatandaşa hizmet veriyoruz. Bunun yanı sıra ekonomik açıdan zorluk yaşayan vatandaşlar için sosyal yardımlarımızı artırdık, 30.000 aileye destek olduk. Ayrım yapmaksızın tüm ihtiyaç sahiplerine destek oluyoruz. Bayraklı Sosyal Etkinlik Merkezi’ni kurduk. Merkezimizde 900 öğrenciye eğitim veriliyor. Pandemi döneminde bir hafta içinde online eğitime geçen ilk kamu kurumu olduk. Bununla birlikte çocuklar için TV BEK eğitim kanalını kurduk. Evlerinde bilgisayar veya internet imkânı bulunmayan öğrencilere TV 35 televizyon kanalı üzerinden erişebilecekleri eğitim olanağı sunduk. Kadın Konuk Evi ve Danışma Merkezi’yle şiddet mağduru kadınlara el uzatıyoruz. İzmir’de kadın konuk evine sahip olan tek ilçeyiz. Engelsiz ve kimsenin ötekileştirilmediği bir Bayraklı için çalışmalarımız devam edecek. Sözümüz baki. Bayraklı’da hiçbir çocuk yatağa aç girmeyecek. 


Belediye hizmetlerini yerine getirirken ne tür zorluklarla karşılaşıyorsunuz?


SERDAR SANDAL: Aday olduğum dönemde karşıma çıkacak zorluklarla ilgili bilgi sahibiydim ve hazırlıklıydım. Yine de belediye yönetiminde belli başlı noktalara müdahil olmanız ve çözüm üretmeniz biraz zaman istiyor. Karşımıza çıkan zorluklar üç ana başlık altında toplanabilir: İnsan kaynağı, bütçe ve mevzuat. 


Göreve geldiğimizde mevcut insan kaynakları yapısının ve politikasının liyakata, başarıya ve kurumun-ilçenin sorunlarını çözmeye yönelik ihtiyaçlara uygun olmamasından kaynaklı olarak amaç-hedef ve çözüm odaklı bir iş-ekip arkadaşlığının kurulmasında, aidiyet duygusunun geliştirilmesinde, kurumsal kimliğin oluşturulmasında zorluklar yaşanıyordu. Ekibimiz, aidiyet duygusunu geliştirerek sorunların çözümüne katkı sunuyor.

 

Yönetimi devraldığımızda mali açıdan sıkıntı yaşadık. Mali disiplin politikasıyla ve özverili çalışmalarla kısa sürede bütçemizi düzelttik. Personel özlük haklarını gözeterek eşit işe eşit ücret politikası uygulamaya başladık. Bütçenin büyük bir kısmı personel giderlerini kapsıyor.

30 Ekim depreminde ve pandemi sürecindeki zorunluluklardan, iktidarın genelgelerle yerel yönetimleri sınırlandırma politikasından dolayı eldeki mevcut bütçenin yatırımlara dönüşmesi konusunda kimi zorluklar yaşadığımızı söyleyebilirim.

 

İlçe belediyelerinin karşılaştığı mevzuat sıkıntıları kurumumuzu da kapsıyor. Büyükşehir yetki alanı, ilgili bakanlıkların sınırlandırıcı mevzuat uygulamaları, personel politikaları oluşturma konusunda kamuda yaşanan sorunlar, sürekli değişen yasa, yönetmelik ve genelge sınırlandırmaları, sahada ve alanda yaşanan yetki karmaşası gibi konular kurumumuzun önündeki en büyük problemler. Sosyal demokrat belediyecilik anlayışının zorlandığı alanlardan biri, koordinasyonu zorlaştıran, bütçenin kullanılmasını ve ihtiyaçlara yönelik yatırım projelerine dönüşmesini engelleyen mevzuatlar.


BAYRAKLI BELEDİYESİ


KURUMSAL YAPI: Özel Kalem Müdürlüğü, Teftiş Kurulu Müdürlüğü, Hukuk İşleri Müdürlüğü, Veteriner Müdürlüğü, Sağlık İşleri Müdürlüğü, Kütüphane Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Müdürlüğü, Yazı İşleri ve Encümen Müdürlüğü,  Mali Hizmetler Müdürlüğü, Spor İşleri Müdürlüğü,  Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü, Kültür ve Sosyal İşler Müdürlüğü, Muhtarlık İşleri Müdürlüğü, Araştırma ve Geliştirme Müdürlüğü, Sosyal Yardım İşleri Müdürlüğü, Kadın ve Aile Hizmetleri Müdürlüğü, Bilgi İşlem Müdürlüğü, Ruhsat Denetim Müdürlüğü, Emlak İstimlak Müdürlüğü, Plan ve Proje Müdürlüğü, Yapı Kontrol Müdürlüğü, İmar ve Şehircilik Müdürlüğü, Kentsel Tasarım Müdürlüğü, Kent Tarihi ve Tanıtım Müdürlüğü, Temizlik İşleri Müdürlüğü, Park Bahçeler Müdürlüğü, Destek Hizmetler Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Ulaşım Hizmetleri Müdürlüğü, Çevre Koruma ve Kontrol Müdürlüğü.


MİSYON: Çocuklar, gençler, kadınlar ve dezavantajlı gruplar öncelikli olmak üzere vatandaş memnuniyetine odaklı, veriye dayalı, teknolojik ve katılımcı yöntemlerle karar alan, kaynakları etkin ve verimli kullanan, evrensel normlar ölçüsünde hizmet veren, kentin ekonomik, sosyo-kültürel hayatında bir arada yaşamayı güçlendiren bir belediyecilik pratiği sunmak.




VİZYON: “Dünya Çocuk ve Gençlik Kenti Bayraklı”, ana vizyonumuzdur. Sürdürülebilir, dirençli, erişilebilir, insan haklarına ve yaşama saygılı, tarihsel ve kültürel değerleriyle çeşitliliği koruyan, dünyayla eş zamanlı bir yönetim anlayışı oluşturmak.



STRATEJİK HEDEFLER: Ekrem Akurgal Kentsel Dönüşüm Projeleri, Bayraklı Dere Islahı, Cazibe Merkezi ve Çevre Düzenleme Projesi, Homeros Meydan Projesi, Smyrna Çevre Düzenlemesi ve Müze Projesi.


ÇALIŞAN SAYISI: 1640


BÜTÇE: 315 milyon TL 


SERDAR SANDAL


Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Matematik Bölümü’nü bitirdi. Özel eğitim kurumlarında matematik ve geometri öğretmenliği yaptı. Lise matematik ve geometri ders kitapları yazdı. Öğretmen arkadaşlarıyla birlikte kurduğu dershanenin yönetim kurulu başkanlığı görevini yürüttü. İzmir Ticaret Odası meclis üyeliği ve eğitim komite başkanlığı yaptı. Üniversite yıllarında öğrenci derneklerinde ve kitle örgütlerinde çalışarak siyasete katıldı. Bilses Vakfı Yönetim Kurulu üyeliği yaptı. Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği’nde aktif görev aldı. İki dönem SHP İl Yönetim Kurulu üyeliği, üç dönem CHP İl Yönetim Kurulu üyeliği görevlerinde bulundu. 2019 yerel seçiminde Bayraklı Belediye Başkanı seçildi. Evli ve bir çocuk babasıdır.


Önerilen Haberler