"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Aşkın: “Dijital belediyecilik hizmetlerini geliştiriyoruz”

  • 13 Haziran 2022
Elmadağ Belediye Başkanı Adem Barış Aşkın Belediye Gazetesi’ne değerlendirmelerde bulundu.

Dijitalleşmeye yönelik çalışmalarınızdan ve dijital dönüşüm stratejilerinizden bahseder misiniz? Web tabanlı hizmetler, e-belediyecilik, aplikasyonlar vb. uygulamaların hangilerini hayata geçirdiniz?
ADEM BARIŞ AŞKIN
: Özellikle pandemi döneminde dijital teknolojilerin, akıllı otomasyon sistemlerinin ne kadar önemli ve gerekli olduğu bir kez daha anlaşıldı. Dijital belediyeciliğe yönelik altyapı çalışmaları yaptık, e-belediyecilik çalışmalarına önem verdik, vergi ödemelerinin (emlak, çevre, temizlik vb.) online yapılmasını sağladık. Web sitemizi güncelledik, hizmet ve projelerimize ilişkin haberleri, aylık haber bültenlerini, duyuruları, nöbetçi eczaneleri, ilanları vb. bilgileri vatandaşlarla paylaştık. İnternet kullanımını kolaylaştırmak için parklarda ücretsiz WiFi hizmeti vermeye başladık. Vatandaşların her konuda bize ulaşmasını sağlamak için çağrı merkezini hizmete sunduk. E-imar uygulamasına geçiş için ön hazırlıkları tamamladık. Belediyemizde belge ve bilgi alışverişini dijital ortama aktarmayı, süreci anlık yönetmeyi amaçlayan EBYS (elektronik belge sistemi) sistemini hayata geçirdik. “Fikrim Var” ve “Çek Gönder” uygulamasını başlattık. “Fikrim Var” sayesinde vatandaşlar ilçemiz için yapılacak projelere katkıda bulunabiliyor. “Çek Gönder” aracılığıyla istek, talep ve şikâyetlere ilişkin çekilen fotoğraf tarafımıza iletiliyor. Vatandaşların anketlere katılabileceği ve ilçemiz için yapılacak çalışmalarda oy kullanabilecekleri mobil sistem uygulamasını da hizmete sunduk. E-spor turnuvaları ve pandemi sürecinde sosyal medya üzerinden konserler düzenledik.

Şeffaflık, denetlenebilirlik, hesap verebilirlik kriterleri doğrultusunda belediyenizin hizmetlerine ve bütçesine ilişkin verileri kamuoyuyla paylaşıyor musunuz? Düzenli veri analizi yapıyor musunuz?
ADEM BARIŞ AŞKIN
: Hedeflerimizi, bu hedeflere ulaşmak için oluşturduğumuz politikaları sosyal medya kanallarında, yerel gazetelerde, ilan panolarında, toplantılarda kamuoyuyla paylaştık. Yeni projelerimize ışık tutması amacıyla seçim vaatlerimizin gerçekleşme oranını ve hizmetlerimizin verimlilik analizlerini tamamladık.

Teknolojik hizmetleri sunarken kişisel verileri korumak ve etik ilkelere uymak için siber güvenlik önlemleri alıyor musunuz?
ADEM BARIŞ AŞKIN:
Bilgi güvenliği, özellikle kurumların değerli ve gizli olarak nitelendirdiği veri ve bilgilerin korunmasında oldukça önemli. Bu doğrultuda biz de e-belediye hizmetlerimizde çift faktörlü koruma uyguluyoruz. Belediyemizin otomasyon uygulamasında kayıt sistemi mevcut. Veri güvenliği için sistemlerimizin iç/dış erişimini güvenlik duvarıyla denetliyoruz, 5651 sayılı kanuna göre kayıt altına alıyoruz.

Dijital yönetişim bağlamında özellikle dezavantajlı gruplar için (çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, engelliler, mülteciler) dijital okuryazarlığı geliştirmek, dijital eşitsizlikleri gidermek amacıyla yaptığınız çalışmalar var mı?   
ADEM BARIŞ AŞKIN
: Göreve geldiğimiz günden bu yana vatandaşlara en iyi hizmeti sunmayı amaçladık. Vatandaşlarla iletişimi güçlendirmek, vatandaşların isteklerini yerine getirmek, şeffaflığı sağlamak, katılımcılığı artırmak, dezavantajlı grupların sosyal hayatta aktif olmasına katkıda bulunmak amacıyla dijital ortamda yerimizi almak istedik. Dijital okuryazarlık, dijital bağımlılıkla mücadele ve güvenli internet gibi konularda gençlere eğitim verdik. AB projeleri kapsamında kadınlar için dijital okuryazarlık eğitimleri düzenledik, yeni medya ortamında ulaşılabilecek hizmetler, dijital ortamın riskleri, tehlikeleri hakkında teorik/pratik eğitimler verdik, bilgi paylaştık. Dezavantajlı gruplar için hizmet ve proje üretmeye devam edeceğiz.


Önerilen Haberler