"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Ataç: “E-Belediye hizmetlerini çeşitlendirdik”

  • 13 Haziran 2022
Tepebaşı Belediye Başkanı Ahmet Ataç Belediye Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

Dijitalleşmeye yönelik çalışmalarınızdan ve dijital dönüşüm stratejilerinizden bahseder misiniz? Web tabanlı hizmetler, e-belediyecilik, aplikasyonlar vb. uygulamaların hangilerini hayata geçirdiniz?
AHMET ATAÇ
: 2019-2024 stratejik planımızda akıllı kent yönetimine ve dijital dönüşüme ilişkin bazı hedefler belirledik. E-belediye hizmetlerini (online tahsilat, sicil sorgulama, rayiç bedel, bina aşınma oranları, çevre temizlik tarifeleri, inşaat maliyet bedelleri, evrak takibi, beyan bilgileri, ruhsat ve borç sorgulama, imar durumu, kent haritası vb.) çeşitlendirdik, müdürlüklerin dijital ikizlerinin hayata geçirilmesi için çalışmalar yaptık. Bu kararımızın ve çalışmalarımızın ne kadar doğru olduğu pandemi döneminde anlaşıldı. Bilgi işlem ekiplerimiz, vatandaşların belediye hizmetlerine online platformlar aracılığıyla kesintisiz ulaşması için belediyemizin müdürlükleriyle görüşerek çalışmalar hazırladı.

Dijital imar uygulaması başlattık. Bu sayede imar işlemlerinin online yapılmasını sağladık. Uygulama sayesinde zamandan ve kâğıttan tasarruf ettik, sıfır atık ve çevre politikalarına katkıda bulunduk. Uygulama, Sürdürülebilir Kentler Ağı (ICLEI) ve imzacısı olduğumuz Başkanlar Sözleşmesi (Covenant of Mayors) hedeflerimizle de örtüşüyor.

Ruhsat Bilgi Sistemi’yle (RUBİS) işyeri açma ruhsatlarına eklenen kare kod sayesinde işyerlerini çevrimiçi yönetilebilir hâle getirdik. Belediyemiz sunucularında her işletme için link oluşturduk. Bu sayede vatandaşlar ruhsat işlemlerini online gerçekleştirme imkânına kavuştu. Bu aynı zamanda belediyemize yönetim kolaylığı ve tasarruf olanağı sağladı.

Zabıta Bilgi Sistemi’yle (ZABİS) zabıta ekiplerinin hizmet kalitesini artırdık. Uygulama sayesinde esnaf ve işyeri sahiplerinin günlük denetimleri ruhsatlarındaki kare kod aracılığıyla yapılıyor. Zabıta ekiplerinin tabletleri yardımıyla sahadaki veriler, belediye sistemimizdeki verilerle güncelleniyor, uyumsuzluklar gideriliyor. Zabıta ekiplerinin günlük ziyaretleri ve denetimleri takip ediliyor, yapılan işlemlere ilişkin bilgilendirme ve uyarılar kısa mesajla vatandaşlara iletiliyor.

“Dinliyoruz Tepebaşı” uygulamasıyla belediyemizin Strateji Geliştirme Müdürlüğü’yle vatandaşlar iletişim kuruyor. Uygulama aracılığıyla vatandaşlar hizmetlerimizi değerlendiriyor, öneride bulunuyor, online anketler düzenleniyor, vatandaşların yaşadığı sorunlar kısa sürede çözülüyor.  

Kültür-sanat ve spor etkinlikleri için vatandaşlara uzaktan kayıt olanağı sunuyoruz. Spor İşleri Müdürlüğü’yle Kültür Müdürlüğü’nün etkinlikleri ve kursları için çevrimiçi kayıt sistemi oluşturduk, vatandaşlara kolaylık sağladık.

Şeffaflık, denetlenebilirlik, hesap verebilirlik kriterleri doğrultusunda belediyenizin hizmetlerine ve bütçesine ilişkin verileri kamuoyuyla paylaşıyor musunuz? Düzenli veri analizi yapıyor musunuz?
AHMET ATAÇ:
Belediyemizin meclis toplantılarını, meclis karar özetlerini, stratejik planımızı, yıllık faaliyet raporlarımızla plan-bütçe raporlarımızı web sitemizde yayımlıyoruz.

Teknolojik hizmetleri sunarken kişisel verileri korumak ve etik ilkelere uymak için siber güvenlik önlemleri alıyor musunuz?
AHMET ATAÇ:
Belediyemizin ve vatandaşlarımızın güvenliği için gereken önlemleri alıyoruz. Web platformlarımızın tamamında SSL sertifikası var. Bu sayede iki nokta arasındaki veri iletişimini şifreli kanal üzerinden yapıyoruz, güvenli veri trafiği sağlıyoruz. Bankalarla yaptığımız protokolleri kapsamında ödeme sistemlerimizde 3D Secure (güvenli ödeme) kullanıyoruz, vatandaşlara kısa mesajla doğrulama imkânı sunuyoruz. Dijitalleşme çalışmalarımızı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu çerçevesinde gerçekleştiriyoruz.

Dijital yönetişim bağlamında özellikle dezavantajlı gruplar için (çocuklar, gençler, kadınlar, yaşlılar, engelliler, mülteciler) dijital okuryazarlığı geliştirmek, dijital eşitsizlikleri gidermek amacıyla yaptığınız çalışmalar var mı?   
AHMET ATAÇ:
2017 yılında “Kent Enstitüsü” (çevrimiçi eğitim platformu) hizmetini başlattık. Bu hizmetle eğitimde fırsat eşitliği sağladık. Hizmet kapsamında Anadolu Üniversitesi işbirliğiyle belli branşlarda online dersler veriyoruz. Dezavantajlı grupların bu hizmetten yararlanmasını amaçladık. Ev kadınlarına ve gençlere üniversite onaylı katılım belgesi de (sertifika) veriliyor.

Pandemi süreci dijital dönüşümü hızlandırdı, bazı hizmetleri hayatımıza entegre etti. Bu süreçte birçok vatandaş akıllı telefon temin aldı, dijital platformlara, sosyal medyaya dahil oldu. 65 yaş üstü vatandaşların yeni teknolojilerle tanışması zor oldu. Bu nedenle belediyemizin Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün ekipleri tarafından 65 yaş üstü vatandaşların yeni çağa uyum sağlaması amacıyla dijital okuryazarlık eğitimleri düzenleniyor. Ayrıca Tepebaşı Sosyal Kuluçka Merkezi’nde mültecilere, üniversite öğrencilerine, ev kadınlarına çeşitli eğitimler ve kurslar (sosyal medya, e-ticaret ve sosyal medya fotoğrafçılığı) veriliyor.


Önerilen Haberler