"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Belediye E-Yönetişiminde Dünyadaki En İyi Uygulamalar

  • 13 Haziran 2022
Belediye E-Yönetişiminde Dünyadaki En İyi Uygulamaları derledik.

https://www.researchgate.net/publication/339649020_Globalization_and_Worldwide_Best_Practices_in_E-Government

Hong Kong
https://www.gov.hk/en/residents/

Küresel e-yönetişim anketlerinin çoğunda, özellikle kullanılabilirlik kategorisinde, Hong Kong’un resmî web sitesi ilk beş arasında yer aldı. Hong Kong, “Dijital 21” stratejisini takip ediyor. E-devlet geliştirme vizyonu, çevrimiçi erişilebilir, hesap verebilir, verimli ve vatandaş merkezli hizmetler sunuyor. Vatandaşların çeşitli bilgi ve hizmetlere kolaylıkla erişmesini sağlamak amacıyla “Tek Durak Devlet Portalı” (GovHK) 2006 yılında başlatıldı. Web sitesinin tasarımı uluslararası alanda tanındı, 2011, 2012, 2014, 2015 ve 2016 yıllarında Interactive Media Awards’da Sınıfının En İyisi Ödülü’nü kazandı.

GovHK, Web Marketing Association tarafından verilen Standart Mükemmellik Ödülü’nü de aldı. GovHK, e-devlet uygulamalarını başlatan kentler için etkileşimli bir web sitesi tasarımı örneği. GovHK, 2016 yılında üç kullanıcı grubuna (yerleşikler, iş ve ticaret, yerleşik olmayanlar) ayrıldı, yeni, sofistike bir kullanıcı arayüzüne yükseltildi. GovHK, bilgisayar, akıllı telefon, tablet veya iPad dahil tüm cihazlar için düzenlendi. Ayrıca kullanıcıların hizmetleri ve bilgileri tercihlerine göre özelleştirebildiği, hizmet taleplerini takip etmek için kişisel hesaplar oluşturabildiği ve kişiselleştirilmiş bilgi uyarılarına erişebildiği kişiselleştirilmiş bir hizmet dağıtım platformu olan MyGovHK’yi başlattı.

Dünyanın en kalabalık kentlerinden biri olan Hong Kong’daki e-devlet geliştirme stratejisi, dünyadaki kentler ve uluslar için harika bir örnek. Web sitesi portalı kullanıcı merkezli. Hong Kong, ekonomik açıdan canlı ve çevre dostu bir akıllı kent olmayı hedefleyen “Akıllı Hong Kong” stratejisini izliyor. Hong Kong e-devleti, akıllı ulaşım, akıllı yaşam, akıllı çevre, akıllı ekonomi, akıllı insanlar, akıllı devlet ve açık veri alanlarını içeriyor.

Hong Kong, 2017 yılında WiFi.HK pilot Kamu-Özel İşbirliği (PPC) Projesi’ni başlattı. WiFi bağlantılı kentin faydaları çok yönlü. Birincisi, yüksek ve ücretsiz erişim sağlıyor. İkincisi, geniş kapsamlı WiFi kapsama alanı, dijital hizmetleri vatandaşlar için hazır hâle getirdiği için yenilikçi, verimli e-devlet hizmetlerinin geliştirilmesini kolaylaştırıyor. Üçüncüsü, bu karşılıklı döngü, akıllı kent vizyonunu destekliyor, Hong Kong’daki dijital ekonomiyi kolaylaştırıyor.
 
https://wi-fi.hk/en

New York
https://portal.311.nyc.gov/

New York, küresel e-yönetişim anketlerinde yüksek performans sergiliyor ve içerik kategorisinde en iyi kentler arasında bulunuyor. New York, 2009 yılında çevrimiçi NYC311’i vatandaşların hizmet ve bilgi taleplerini hızlı bir şekilde dosyalaması için mobil bir uygulama olarak başlattı. Kent, 311, coğrafi kodlama, performans ve düzenleyici veriler dahil olmak üzere daha yararlı kamu verilerini kullanıma sunuyor. Örneğin, NYC web sitesi (https://opendata.cityofnewyork.us/), NYC311’den verileri topluyor ve kamu için yayınlıyor, iş, sivil hizmetler, kültür ve eğlence, eğitim, çevre, sağlık, konut ve kalkınma, kamu güvenliği, sosyal hizmet ve ulaşım kapsamında bilgi sağlıyor. NYC web sitesinin benzersiz özelliklerinden biri, NYC’nin 342 resmî sosyal medya kanalının tümünü entegre eden ve vatandaşlarla hükümet arasında doğrudan iletişim sağlayan “connect” uygulaması.
https://opendata.cityofnewyork.us/

Kent yönetimi, vatandaşları aktif olarak bilgi göndermeye teşvik ediyor. Hükümet ve vatandaşlar arasındaki bu bağlantı, NYC web sitesinin yol gösterici felsefesi. Daha iyi bağlantı için kentin farklı noktalarındaki LinkNYC kiosklarında ücretsiz WiFi alanları oluşturuldu. LinkNYC yalnızca ücretsiz internet değil, aynı zamanda ABD içinde ücretsiz telefon hizmetiyle cep telefonlarını şarj etmek için USB bağlantısı hizmeti sunuyor.

Seul
https://english.seoul.go.kr/

Seul, 2015-2016 küresel e-yönetişim anketinde birinci sıradaydı. Seul, yüksek kaliteli, dünya standartlarında ve kapsamlı bir e-yönetişim sistemi sürdürüyor. 2013 yılında Kore Cumhuriyeti’ndeki e-devlet liderliği, açıklığı, paylaşımı, iletişimi ve işbirliğini vurgulayan yeni bir “Hükümet 3.0” vizyonu oluşturdu. Bu vizyon sayesinde e-devletin odak noktası, vatandaş merkezli bir yaklaşımdan (Devlet 1.0) vatandaş odaklı bir yaklaşıma (Devlet 2.0) kaydı. Devlet kurumları da rekabetçi silolardan yatay işbirlikçi matrise geçti. Seul büyükşehir hükümeti (SMG) web sitesi, önemli idari hizmetleri entegre eden tek duraklı bir portaldır, kullanıcı dostudur, etkileşimlidir, birden fazla kanal içerir. Bunlar arasında Eung-dap-so, Seul Toplum Destek Merkezi, Chung-check vb. sayılabilir. Açık blok düzenlemesi ve uygun ilk sayfa uzunluğu sayesinde kullanıcılar ihtiyaç duydukları öğeleri, içeriği veya araçları kolayca bulabilir. Web sitesi, önemli özelliklere sahiptir. Birincisi, mahremiyetin korunması ve internet güvenliği. İkincisi, içeriklerin kaliteli olması. Üçüncüsü, çevrimiçi hizmetlerin kapsamı. Dördüncüsü, kullanıcıların çevrimiçi dilekçeler, tartışmalar ve vatandaş yorum forumları dahil olmak üzere çeşitli e-katılım türlerine kolayca erişebilmesi. Vatandaşlar, web sitesinin ana sayfasından belediye başkanına doğrudan e-posta gönderebiliyor. Kullanılabilirlik, içerik, hizmet sunumu, vatandaş katılımı ve sosyal katılım açısından e-yönetişimi büyük ölçüde geliştiren çok sayıda girişim söz konusu. Seul hükümeti, sosyal medyayı web sitesi için de kullanıyor. Eung-dap-so, sosyal medyayı kullanan en popüler örnek. Eung-dap-so, vatandaş geribildirim sistemidir. Sistem, 31 sosyal medya kanalını entegre etti. Vatandaşların kendi sosyal medya hesaplarını kullanarak veya misafir kullanıcı olarak Seul hükümetinin herhangi bir sosyal medya hesabına şikâyet ve önerilerini göndermesi yeterli. Böylece vatandaşlar herhangi bir bilgiyi kendi kendilerine bulmak zorunda kalmıyor. Eung-dap-so, mesaj bırakıldığında vatandaşlara özelleştirilmiş bilgi veriyor.

Singapur
https://www.ideas.gov.sg/home

Singapur, küresel e-yönetişim anketinde sürekli üst sıralarda yer aldı. Singapur hükümeti, “Akıllı Ulus” inşa etmeyi amaçlıyor. “Akıllılık”, kullanılan teknolojinin karmaşıklığından ziyade toplumun sorunlarını çözmek ve zorlukları ele almak için teknolojinin ne kadar iyi kullanıldığını ifade ediyor. Bu vizyon, devlet kurumları için net bir stratejik hedef belirliyor ve e-devletin gelişmesi için kaynakları düzenliyor. Yönetimdeki liderlik ve organizasyon yapısı stratejik hedeflerle uyumlu. Devlet Teknoloji Ajansı (GovTech), e-devletin gelişmesinde hayati bir rol oynuyor, kamu sektöründe teknolojik çözümler ve e-hizmet uygulamaları geliştiriyor. GovTech tarafından geliştirilen ürün ve hizmetler sadece vatandaşlar için değil, aynı zamanda işletmeler ve devlet kurumları için e-devlet kullanımı konusunda faydalı örnekler ve uygulamalar sunuyor. Singapur’daki e-devlet süreci ayrıca “eCitizen Ideas!”, “OneServices”, “Beeline”, Tech Kaki topluluğu ve Ask Jamie gibi çeşitli çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla vatandaş katılımını artırıyor. “eCitizen Ideas!”, Singapurluların karşılaştığı sorunları çözmek için fikirleri topluyor, faaliyetler düzenliyor. Farklı devlet kurumları bu platform aracılığıyla uygulama geliştirme yarışmaları, hackathonlar ve kampanyalar düzenleyebiliyor, vatandaşlar da platforma katılıp yanıt verebiliyor.


Önerilen Haberler