"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Karaca: “Turizme siyaset üstü bir anlayışla yaklaşılmalı”

  • 4 Temmuz 2022
Fethiye Belediye Başkanı Alim Karaca Belediye Gazetesi’ne görüşlerini aktardı.

2022 yılı turizm sezonu için yaptığınız çalışmalardan bahseder misiniz? İlçeniz yeni sezona hazır mı?

ALİM KARACA
: Fethiye, 1970’li yıllardan bu yana yerli/yabancı turistler için ana destinasyonlardan biri. Bu gerçek bizi bir yandan gururlandırıyor, bir yandan da omuzlarımıza ağır bir sorumluluk yüklüyor. Muğla Büyükşehir Belediyesi’yle işbirliği içinde ilçemizin altyapı sorunlarına odaklandık. Altyapısı düzgün olmayan bir yerin gerçek bir turizm merkezi olamayacağını biliyoruz. İlçemizdeki altyapı çalışmalarında sona yaklaştık.

Son iki yıldır pandemi nedeniyle zor günler geçiren, 2022 turizm sezonunu umutla bekleyen turizmcilerle ilçe esnafı yüksek enflasyon nedeniyle artan maliyetler karşısında endişeli bir bekleyişte, işletmeler bu artışı müşterilerine nasıl yansıtacak bilemiyorum. Bu sezon turist sayısının yüksek olacağını düşünmekle birlikte turistlerin global ekonomik sıkıntılar nedeniyle harcamalarında çok bonkör olmayacakları kaygısını taşıyorum. Finansal açıdan turizm sezonunun zorlu geçeceğini düşünüyorum.

Aslında biz, bu yazdan umutluyduk, çok heyecanlıydık. Pandemi sebebiyle iki yıldır tatil yapamayan insanların Fethiye’ye hasret kaldıklarını düşünüyorduk. Ama Fethiye bu sezona ağır ekonomik şartların ve Rusya-Ukrayna savaşının gölgesinde girdi. Turistik tesislerde şimdilik daha ziyade İngiliz ve Rus turist görüyoruz. Bölgedeki turizmcilerin en büyük arzusu, Rusya-Ukrayna savaşının bir an önce bitmesi ve turizmin normalleşmesi. Umarım savaş en kısa sürede sonlanır. Yine de son iki yıla oranla kayıpların telafi edileceği turizm sezonu beklentim var. Bu süreçte bölgemize gelen yerli/yabancı turistlerin gönül rahatlığıyla tatil yapması için sorumluluk bilinciyle hareket ediyoruz. Türk misafirperverliğini anlatan atasözünü hepimiz biliriz: “Misafirin başımızın üstünde yeri var.” Göreve başladığımızdan bu yana hep bu düsturla hareket ettik. Turizmin sekteye uğramaması ve turizmdeki yoğunluğun artarak devam etmesi için bu hassas süreci yine bu anlayışla yöneteceğiz.

Ekonomik kriz, pandemi, iklim krizi nedeniyle yeni sezonda bölgenizdeki turizm hareketliliği açısından beklentiniz nedir? Alternatif turizm türlerini yaygınlaştırmak, yerli/yabancı turistlere bölgenizdeki destinasyonları tanıtmak, turizm sektörünün mevcut durumunu iyileştirmek için projeleriniz var mı?

ALİM KARACA
: Bence Fethiye’nin ilk somut hedefi, pandemi öncesindeki rakamları yakalamak olmalı. Fethiye turizminin ana pazarı olan İngiltere’den yapılan rezervasyonlar 2022 için ümit verici görünüyor. Bunu, geçen ay belediyemizi ziyaret eden Ankara’daki Birleşik Krallık Büyükelçisi de ifade etti zaten. Ancak Ukrayna ve Rusya arasındaki savaş süreci maalesef bizi olumsuz etkileyecektir. Geçtiğimiz aylarda, Rusya- Ukrayna savaşı başlamadan önce, Ukrayna’nın Lviv bölgesinden bir belediye ekibini Fethiye’de misafir ederek, Ukrayna pazarına açılmak için ilk adımı atmıştık. Moskova’da ve Kiev’de düzenlenecek turizm fuarlarına katılmak için ön hazırlık yapmıştık. Fakat savaş bu çabalarımızı boşa çıkardı. Yine pandemi öncesinde Fethiye’ye yoğun ilgi gösteren Çinli turistler salgın nedeniyle bölgemize gelememişti. Normalleşme süreciyle birlikte Fethiye’yi tekrar Çin pazarına hatırlatmak amacıyla tanıtım çalışmalarına başladık. Geçtiğimiz günlerde Çinli işadamlarından ve Çin’in en önemli medya organlarında çalışan görevlilerden oluşan bir grubu Fethiye’de misafir ettik. Onların hazırlayacağı programların ve haberlerin Çinli turistleri Fethiye’ye yönlendirmesini ümit ediyorum.

Fethiye’nin tanıtım çalışmalarına katkıda bulunmaya gayret ediyoruz. Ancak bu konuda sadece yerel yönetimlerin değil, merkezî yönetimin de desteği çok önemli.  Fethiye, turizm sektöründen hak ettiği payı almak için sürekli çalışmalı. Erken rezervasyon sayısını artırabilmek için kasım-mart arasında ana akım medya organlarında ve sosyal mecralarda Fethiye’yi tanıtan reklamların, haberlerin, programların düzenlenmesi lazım. Bu doğrultuda sadece belediyeye değil, ilçedeki her kesime görev düşüyor.

Sürdürülebilir turizmi geliştirmek için yerel paydaşlarınızla, sivil toplum kuruluşlarıyla, derneklerle, meslek odalarıyla işbirliği yapıyor musunuz? Turizm stratejileriniz ve politikalarınız doğrultusunda eylem planı hazırladınız mı?

ALİM KARACA:
2022 sezonunun daha verimli geçmesi, sorunların belirlenmesi, çözüm üretilmesi, ilçemizin rahat bir yaz sezonu geçirmesi, sezonda yaşanacak hareketliliğe ve nüfus artışı kaynaklı yoğunluğa karşı alınması gereken tedbirlerin belirlenmesi, sektörün beklentilerinin karşılanması için tüm yerel paydaşlarımızla sürekli iletişim hâlindeyiz. Bu kapsamda akademisyenlerle, konaklama tesisi sahipleriyle, yöneticileriyle, seyahat acenteleriyle, turizm dernekleriyle, ilgili meslek odalarının temsilcileriyle ve bölgemizde yerleşik yabancıların temsilcileriyle işbirliği yapıyoruz. Turizm potansiyelini daha iyi değerlendirebilmek için paydaşlarımıza her türlü desteği veriyoruz.

Yerel yönetimlerin turizm sektöründeki konumunu güçlendirmek, kaynakları ve turizme ayrılan bütçeyi artırmak amacıyla mevzuatta hangi değişiklikler yapılmalı?

ALİM KARACA:
Her şeyden önce turizme siyaset üstü bir anlayışla yaklaşılmalı, sektöre zarar verecek politikalardan kaçınılmalı. Artan maliyetler hepimizi çıkmaza sürüklüyor. Geçtiğimiz son iki sezonda turizm işletmeleri sürdürülebilirliği sağlamak için maliyet artışlarını kendi satış fiyatlarına aynı oranda yansıtamamıştı. Turizm ve konaklama sektörünün ülkemiz ekonomisine katkısının devamı için enflasyonun mutlaka kontrol altına alınması gerekiyor. Enerji fiyatlarının düşürülmesi, pandemiden olumsuz etkilenen turizm sektörünün toparlanması için destek verilmesi lazım. Covid-19 vakalarının yeniden artmaya başladığı şu günlerde Sağlık Bakanlığı’nın salgın sürecine yönelik açıkladığı veriler uluslararası kriterlere uygun ve objektif olmalı. Bu, gelecek sezon ülkemizi tercih etmeyi planlayan turistler açısından çok önemli. Merkezî yönetim, hem bu konuda hem de ekonomik açıdan yerli/ yabancı pazarlarda güven telkin etmeli.


Önerilen Haberler