"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Gürün: “Mobil uygulamalar aktif kullanılmalı”

  • 1 Ağustos 2022
Muğla Büyükşehir Belediye Başkanı Osman Gürün Belediye Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

Yeni nesil belediyecilik uygulamalarınızdan bahseder misiniz? Yurttaş odaklı kamu yararını tesis etmek için yönetim anlayışınızda değişiklik yaptınız mı?

OSMAN GÜRÜN:
İçinde yaşadığımız çağda artık her şeyi internet üzerinden tek bir tıkla çözmek mümkün. Zaman ve işgücü tasarrufu bir zorunluluk oldu. Bu nedenle yerel yönetimlerin de gelişmeleri takip etmesi, buna uygun projeleri hayata geçirmesi ve dinamik yapısını koruması gerekiyor. Biz de telefon ve internet gibi vatandaşları yormayan ve işlemlerin daha hızlı yapılmasını sağlayan araçları en verimli şekilde kullanmak amacıyla kendimizi geliştiriyor, farklı iletişim kanalları açıyoruz. Yeni nesil belediyecilik anlayışı kapsamında hayatın her alanına dokunmaya çalışıyoruz. “Muğla Toprak Haritası”, bu anlayışın en önemli örneklerinden biri. Bu uygulamayla kentimizden aldığımız toprak numuneleri uzmanlar tarafından laboratuvarımızda incelendi, çıkan sonuçları web sitemizde paylaştık. Böylelikle vatandaşlar kendi arsasını buluyor, burada hangi ürün yetişir, toprakta hangi mineral eksik, dönüm başına hangi üründen en fazla verim elde edilir gibi birçok farklı bilgiye ulaşıyor, yol haritası çıkarıyor. Tarihî miras bilgi sistemiyle tarihî yapıların bilgileri bu sistem üzerinden görüntülenebiliyor. Bu ve bunun gibi birçok yeni nesil belediyecilik uygulamasını hayata geçirdik, yenilerini de hizmete sunmaya devam edeceğiz.

Yurttaş odaklı kamu yararını tesis etmek için yönetim anlayışımızı geliştirdik. Muğla, 2014 yılında büyükşehir statüsü kazanan bir kent. O günden bu yana yurttaş odaklı projeler üretmeye, partimizin ve Genel Başkanımız Sayın Kemal Kılıçdaroğlu’nun hassasiyeti doğrultusunda bu projeleri geliştirmeye çalışıyoruz. Vatandaşların bizden hizmet talep etmesi anlayışıyla değil, vatandaşlara hizmet götürme felsefesiyle çalışıyoruz. Bu kapsamda sağlık alanında yaptığımız çalışmalar ön plana çıkıyor. Evde bakım, hasta/engelli nakil, “Kırsaldaki Çınarlar” gibi projelerimizle her yaştan vatandaşın evine gidiyor, sağlık ve kişisel bakım gibi ihtiyaçlarını gideriyoruz. Ayrıca sağlık kuruluşlarına rahat ulaşmalarını sağlıyoruz. Bunun yanı sıra çocukların gerekli eğitimleri alması amacıyla gündüz bakımevleri, eğitim programları ve kurslar, gençlerin belediyecilik faaliyetleriyle entegrasyonu ve sosyalleşme amacıyla kurduğumuz SOGEM masası hizmetlerini sürdürüyor. Şiddet gören kadınlar başta olmak üzere ihtiyaç duyan kadınlara da ücretsiz psikolojik destek hizmeti veriyoruz.

İyi yönetişimin, demokratik katılımın ve çoğulculuğun bir aracı olan yeni nesil belediyecilik kapsamında inovatif, bütünleşik, kolay yönetilebilir ve güvenli kentsel sistemler oluşturmaya yönelik çalışmalarınız var mı?

OSMAN GÜRÜN:
Yeni nesil belediyeciliğin geldiği noktayı göz ardı etmeden vatandaşların ihtiyaçlarına yönelik, çoğulcu, katılımcı, ulaşılabilir ve hızlı çözüm sunan bir belediyecilik anlayışıyla Muğla’yı geleceğe taşımaya çalışıyoruz. Şeffaf yönetim anlayışına ve vatandaşların yönetimde söz sahibi olmasına önem veriyoruz. Katılımcı bir yönetim için vatandaşların fikirlerini alabilmek amacıyla mobil uygulamaların aktif kullanılması gerektiğine inanıyoruz. Bu kapsamda “Çek Gönder” uygulamasıyla vatandaşlar tespit ettikleri eksiklikleri bize iletebiliyor. Vatandaşların görüşlerinden yararlanıyoruz. Katılımcı yönetim anlayışının en önemli özelliği, projeler hakkında vatandaşların görüşlerinin alınmasıdır. Göreve başladığımızda logomuzu dahi vatandaşların onayına bıraktık. Birçok farklı projenin adını, içeriğini belirlerken vatandaşlarla fikir alışverişi yaptık. İhaleleri, meclis toplantılarını, tüm organizasyonları canlı yayınlanıyoruz, sosyal medya üzerinden vatandaşların görüşlerini ve yorumlarını alıyoruz.  

Kentinizin tüm değerlerine sahip çıkmak, çözüm odaklı projeler üretmek ve hizmet sunumunu farklılaştırmak amacıyla yeni nesil belediyeciliğin ve yerel yönetişimin hangi niteliklerinden daha fazla yararlanıyorsunuz?

OSMAN GÜRÜN: Muğla, eşsiz güzellikleriyle turizm, bereketli topraklarıyla tarım ve tarihî mirasıyla çok önemli bir kültür kenti. Yeni nesil belediyecilik sürecini takip etmek, teknolojiyi aktif kullanmak ve vatandaşların hayatını kolaylaştırmak için gayret gösteriyor, Muğla’da ilkleri hayata geçiriyoruz. Kentimizi ziyaret eden yerli/yabancı misafirlere “MuğlaKent” projesiyle yakın olmak istedik. Türkiye’nin ilk ve en büyük akıllı şehircilik mobil uygulaması olan “MuğlaKent” kapsamında Muğla’nın 13 ilçesinde 210 noktaya bilgilendirme tabelaları yerleştirdik. Tabelaların üzerinde bluetoothla bilgi vermek için beacon cihazı, akıllı telefonların temassız özelliği için NFC kartlar, yine kamera üzerinden bilgi aktarmak için QR kod uygulaması bulunuyor. Yerli/yabancı misafirler, Muğla hakkında Türkçe, İngilizce, Rusça ve Almanca dillerinde bilgilendiriliyor. Özellikle Muğla’ya gelen yabancı misafirler için havalimanlarına ve deniz gümrük kapılarına yerleştirilen bilgilendirme tabelalarıyla sisteme giriş yapılıyor, dil seçiliyor.

Yerel demokrasiyi güçlendirmek ve yeni nesil belediyecilik uygulamalarını çeşitlendirmek için yerel yönetimlerin yaptığı/yapacağı çalışmaların önündeki engeller nelerdir? Denetim sürecinde ve mevzuatta hangi düzenlemeler yapılmalı?

OSMAN GÜRÜN: Katılımcı demokrasilerde yerel/genel seçimlerde seçilen tüm adaylar, siyasi ayrım gözetmeden ülkeleri, kentleri ve mahalleleri için çalışır. Hangi partiden olursa olsun, seçilen milletvekili, belediye başkanı ve muhtar görev süresi boyunca kendisine oy veren ve vermeyen vatandaşlardan sorumludur. Ne yazık ki, ülkemizde siyaset, seçimler bittikten sonra sadece hizmete odaklanmıyor. Seçilen yeni belediye başkanlarının işleri zorlaştırılıyor, vatandaşa hizmet götürmeleri engelleniyor. Yaşadığımız sıkıntıların başında seçimi kaybeden siyasi iktidarların intikam duygusuyla hareket etmesi, hizmetleri engelleme düşüncesi geliyor. Kentimiz için talep ettiğimiz kredilerin onayının yıllardır bekletilmesi, vatandaşların daha kaliteli hizmet almasının engellenmesi de buna örnektir. Bu siyasi anlayış değişmediği sürece yerel ve genel arasında bu sıkıntılar devam edecektir.


Önerilen Haberler