YÜKLENİYOR
Çanakkale Belediye Başkanı Ülgür Gökhan Belediye Gazetesi’ne görüşlerini aktardı.
2022-2023 eğitim-öğretim dönemi için belediyenizin yaptığı çalışmalardan ve eğitim hizmetlerinizden bahseder misiniz? Eğitimde fırsat eşitliğini sağlamak amacıyla hangi projeleri hayata geçirdiniz?
ÜLGÜR GÖKHAN: Eğitim, bireysel/toplumsal gelişmenin, yaşam kalitesinin ve kalkınmanın temelini oluşturuyor. Eğitim aynı zamanda kentlerin ve kentte yaşayanların geleceğine yapılan en önemli yatırım. Bu nedenle eğitimde fırsat eşitliğini sağlayacak yardım ve destek programlarıyla, projelerle yoksulluğun eğitim üzerindeki olumsuz etkilerini azaltmayı hedefliyoruz. Çocukların ve gençlerin öğrenme ihtiyacını karşılayacak, fırsat eşitliğini sağlayacak, yoksulluk çemberini kırmaya etki edecek programları yaygınlaştırmak amacıyla, “önce insan” ve “eşit yurttaşlık” hedefiyle eğitime yönelik çalışmalar yürütüyoruz. Pandemi döneminde uzaktan eğitim için öğrencilere destek verdik, EBA eğitim noktaları oluşturduk. Barınma sorununu çözmek için üniversite öğrencilerine destek oluyoruz, öğrenim yardımında bulunuyoruz, yemek, kırtasiye malzemesi ve ücretsiz ulaşım kartı desteği veriyoruz. Okullara Destek Programı’nı hayata geçirdik, program kapsamında okulların yanında oluyoruz. Çocukların ve gençlerin eğitim aldığı mekânların ihtiyaçlarını karşılamaya devam edeceğiz. Kentimizdeki okullardan gelen talepler doğrultusunda okulların fiziki koşullarını iyileştiriyoruz, öğrencilerin eğitim materyali ihtiyacını karşılıyoruz. Engelli öğrencilere destek oluyoruz, onlara özel ulaşım hizmeti veriyoruz. 2021-2022 eğitim-öğretim döneminde özel eğitim sınıfları bulunan 15 okuldan gelen talep doğrultusunda 113 öğrenciye sıcak yemek hizmeti verdik.
Yerel yönetimlerin yetkileri ve sorumlulukları dahilinde bölgenizdeki okulların yeni eğitim-öğretim dönemine hazırlanması, eksikliklerin giderilmesi için ihtiyaç analizi ve planlama yaptınız mı? Okul yönetimleriyle, eğitim sendikalarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliğiniz var mı?
ÜLGÜR GÖKHAN: Mücavir alandaki okulların müdürleriyle iletişim kuruyoruz. Eğitim hizmetlerine bütçe ayırıyoruz. İmkânlarımız doğrultusunda talepleri karşılamaya çalışıyoruz. Okulların isteklerini değerlendiriyoruz, bu istekleri belediyemizin ilgili müdürlüklerine iletiyoruz, planlama yapıyoruz. Demokrasiden, özgürlüklerden, eşitlikten, adaletten, birlikte yönetim, önce insan ve katılımcılık ilkelerinden hiç taviz vermeden, herkesin fikrine değer vererek ve sorunlarına ortak olarak çözüm yollarını birlikte arıyoruz, çocukların ve gençlerin geleceği için eğitim sendikalarıyla, sivil toplum kuruluşlarıyla işbirliği yapıyoruz.
Çocukların ve gençlerin eğitimine ilişkin uygulamalarınız, kreş, kütüphane, öğrenci yurdu, sosyal tesis, eğitim atölyeleri vb. hizmetleriniz ve üniversite öğrencilerinin barınma sorununu çözmeye yönelik çalışmalarınız nelerdir?
ÜLGÜR GÖKHAN: ATA’M Kreş ve Gündüz Bakımevleri’nden 3-6 yaş arasında toplam 300 çocuk yararlanıyor. Çocuk Kültür Evi’nde yaklaşık 2.500 çocuk için atölye programları düzenliyoruz. Robotik kodlamadan sanata, müzikten enstrüman programlarına, akıl oyunlarından dramaya kadar birçok alanda 5-15 yaş arasındaki çocukları destekliyoruz. Sosyal Yaşam Evleri’nde de ücretsiz eğitimler, kurslar, geziler, sosyo-kültürel (sinema, tiyatro, gösteri vb.) etkinlikler düzenliyoruz. Barbaros Kütüphanesi’nin kayıtlı 2.335 üyesi var, 4.534 kitapla farklı yaş gruplarına hizmet veriyoruz. Ödev ve araştırma yapmak amacıyla kütüphaneye gelen öğrencilere bilgisayar desteği de veriyoruz. Kütüphaneye kayıtlı olmayan kitapseverlerin de kütüphaneden yararlanmasını sağlıyoruz. Çocukların denizi, deniz ekolojisini, denizciliği ve balıkçılığı öğrenmesini istiyoruz. Bu amaçla Karina Deniz Kültürü Merkezi’ni açtık. Barınma sorunu yaşayan ihtiyaç sahibi üniversite öğrencilerini desteklemek amacıyla yürüttüğümüz program kapsamında mücavir alanda eğitim, öğretim ve akademik hayatını sürdüren 32 öğrenciye barınma imkânı sunduk. İhtiyaç sahibi 156 üniversite öğrencisine aylık 550 TL destekte bulunduk. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi öğrencileri için başlattığımız sıcak çorba hizmetinden 2022 yılının ilk dört ayında 34.170 öğrenci faydalandı.
Eğitim hizmetlerinizi planlarken bütçe, teşvik, proje yönetimi açısından ilgili bakanlıklarla yerel yönetimler arasında sorun yaşanıyor mu? Mevzuatta hangi değişikliklerin yapılması gerekiyor?
ÜLGÜR GÖKHAN: Ülkemizde, dünyada yenilikçi gelişmeler ve değişim söz konusu. Bu nedenle eğitim kurumlarının ve eğitimin nitelik/nicelik açısından iyileştirilmesi her zamankinden daha önemli. Bilgiye erişimin, bilgi üretiminin, bilginin uygun alanlarda kullanılmasının ne kadar hayati olduğunu pandemi döneminde deneyimledik.
Eğitime destek olmak amacıyla her eğitim-öğretim döneminde mücavir alandaki okulları ziyaret ediyoruz, okul idarecileri, öğretmenler, öğrenci temsilcileri ve okul aile birliği üyeleriyle bir araya geliyoruz, okulların ve öğrencilerin ihtiyaçlarını öğreniyoruz, sorunlara çözüm üretiyoruz. Bahçe düzenlemesi, kitap alımı, müzik atölyesi ya da laboratuvar oluşturma, sportif etkinliklere katılımın sağlanması amacıyla malzeme ve ulaşım desteği, ihtiyaç sahibi öğrencilere ulaşım ve yemek desteği, özel eğitim sınıflarının eğitim materyalinin sağlanması, sınıf içi düzenleme gibi ihtiyaçlara yönelik çalışmalar yapıyoruz.
Eğitim hizmetleri kapsamında yerel yönetimlere daha fazla görev, yetki ve sorumluluk verilmeli. Bölgesel farklılıklar dikkate alınmalı, yasal düzenlemeler ve programlar yerel yönetimlerle birlikte yapılmalı, yerel yönetimlere kaynak aktarılmalı.