"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Yüksel: “Hizmet sürecini kolaylaştırdık”

  • 27 Mart 2023
İstanbul Kartal Belediye Başkanı Gökhan Yüksel Belediye Gazetesi’ne projeleri hakkında değerlendirmelerde bulundu.

Komşu İletişim Merkezi Projesi’nden bahseder misiniz? Projenizin amacı nedir?

GÖKHAN YÜKSEL
: Komşu İletişim Merkezi’ni 2019 yılının Eylül ayında kurduk. Komşu İletişim Merkezi’nin bölümlerini şöyle sıralayabilirim:

•    Çağrı Merkezi (7/24),
•    Başvuru Masası,
•    Koordinasyon Merkezi, 
•    Saha Çözüm Ekibi,
•    Şehit ve Gazi Aileleri Bölümü,
•    Cenaze Hizmetleri Bölümü,
•    Veri Yönetim ve Raporlama Hizmetleri Bölümü.
“Muhtarlık İletişim Noktaları” üzerinden de sistemimize talep iletilebiliyor. Belediyemizin tüm müdürlüklerinde, Komşu İletişim Merkezi’yle müdürlük, iş ve işlemler arasındaki süreci takip eden müdürlük temsilcileri bulunuyor. İstek, öneri ve şikâyetleri kayıt altına alan Komşu İletişim Merkezi, kullandığı özel yazılım programlarıyla izleme ve değerlendirme açısından hizmet sürecini kolay raporlanabilir bir sisteme dönüştürdü. Vatandaşlara 7/24 hizmet veren Komşu İletişim Merkezi, ulaşılabilir belediyeciliğin en önemli örneklerinden biri olarak dikkat çekiyor. Bu sayede vatandaşların yaşamını kolaylaştırmak amacıyla mahallelere yapılacak hizmetler ve yatırımlar doğru planlanıyor. Kartal’da ikamet eden vatandaşlarla 7/24 iletişim kurmak, iletişim kanallarını kullanarak belediyemizin iş ve hizmetleriyle ilgili istek, öneri ve şikâyetleri hızlıca sonuca ulaştırmak amacıyla Komşu İletişim Merkezi’ni kurduk.

Projenin hazırlık süreci, kapsamı, içeriği, hedef kitlesi, bölgeye ve Kartal’a katkısı hakkında bilgi verir misiniz?
 
GÖKHAN YÜKSEL
: Komşu İletişim Merkezi’nde çalışacak personel, uzman psikolog görüşmeleriyle seçildi. Seçilen personele ekip çalışmalarını içeren geniş kapsamlı eğitimler, müdürlük hizmetleri eğitimi ve etkin iletişim eğitimleri verildi. Kullanılacak yazılımlar hazırlandı. Çalışma mekânı belirlendi ve özel olarak tasarlandı. Belediyemizin müdürlükleriyle ayrı ayrı toplantılar yapıldı, hizmet girişi hazır hâle getirildi. Hedef kitlemiz, Kartal halkı. Vatandaşlarla 7/24 aracısız iletişim kuruyoruz. İstek, öneri ve taleplere 48 saat içinde dönüş yapıyoruz. Sorunların çözümünde %90’ın üzerinde başarı sağladık.

Projeyi planlarken bütçe, yatırım, kaynak ve mevzuat açısından herhangi bir zorluk yaşadınız mı? Yaşadıysanız, bu zorlukları aşmak için hangi çalışmaları yaptınız?

GÖKHAN YÜKSEL:
Projeyi planlarken herhangi bir zorluk yaşamadık. Komşu İletişim Merkezi, 2023 yılının Ocak ayından bu yana müdürlük olarak hizmet veriyor.


Önerilen Haberler