"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Dünyadan yerel yönetimlerin eğitim politikalarına ilişkin örnekleri - 2

  • 17 Nisan 2023
Dünyadan yerel yönetimlerin eğitim politikalarına ilişkin örnekleri derledik.

BERLİN, ALMANYA

https://www.berlin.de/sen/bjf/en/family-and-children/the-educational-package/

Eğitim Paketi

Eğitim paketi, dar gelirli ailelerden gelen çocukların ve gençlerin faaliyetlere katılmasını sağlıyor, okulda ve kreşte öğle yemeği masrafını, okul malzemelerini, okula ulaşımı kapsıyor. Çocuklar ve gençler, eğitim paketi sayesinde spor kulübüne, müzik okuluna veya kültürel etkinliklere katılabiliyor, gezilere gidebiliyor. Öğrenciler, öğrenme hedeflerine ulaşmak için okul dışında desteğe ihtiyaç duyarsa, eğitim paketinden de yararlanıyor.

İşsizlik ve çocuk parası, gelir desteği, sosyal yardım, konut yardımı veya Sığınmacılara Yardım Yasası kapsamında yardım alan ailelerin çocukları bu yardımdan faydalanabiliyor. 25 yaşına kadar eğitim paketi veriliyor. Sosyal yardımdan veya Sığınmacılara Yardım Yasası kapsamındaki yardımlardan yararlananlar için yaş sınırı yok. Kültürel etkinliklere, sportif faaliyetlere ve eğlence faaliyetlerine katılma yardımı sadece 18 yaşına kadar kullanılabiliyor. Eğitim ödeneği alanlar, eğitim paketinden yararlanamıyor. “BuT berlinpass”, çocukların, gençlerin ve genç yetişkinlerin eğitim paketinden yararlanma hakkının bir kanıtı. “BuT berlinpass” alabilmek için kreş/bakım sözleşmesi veya okul devam belgesi/öğrenci kimliği ibraz edilmesi ya da bu belgelerin hizmet merkezine sunulması gerekiyor.

KANADA

https://pm.gc.ca/en/news/backgrounders/2022/06/25/canada-announces-key-projects-while-commonwealth-heads-government

https://www.pexels.com/tr-tr/fotograf/insanlar-kadin-oturmak-okul-8613089/

Eğitime Destek Fonu

Kanada, eğitim için 246.5 milyon dolarlık bir fon açıkladı. Fonun 94 milyon dolarlık kısmı eğitim, 120 milyon dolarlık kısmı cinsiyet eşitliğini destekleyen girişimler, kadınları ve kız çocuklarını güçlendirme, cinsel sağlık ve üreme sağlığı, 10.9 milyon dolarlık kısmı iklim değişikliği, 21.6 milyon dolarlık kısmı da barış ve güvenlik için ayrıldı. Kanada uluslararası kalkınma bursu 2030 (80 milyon dolar), kolejler, enstitüler ve üniversiteler arasındaki işbirliğine dayalı. Bu girişim, resmî kalkınma yardımından yararlanan ülkelerin, “Uluslararası Fransızca Konseyi”, “İngiliz Milletler Topluluğu” ve “Küçük Ada Devletleri”, üyelerinin vatandaşlarına, özellikle Sahra Altı Afrika ülkelerine, kaliteli lisansüstü burslara, özel mesleki eğitimlere, Kanada’da ve gelişmekte olan diğer ülkelerde teknik ve mesleki eğitim fırsatlarına erişim imkânı sunuyor. Girişimden yararlanan ülkelerde, değişimin katalizörü olmaları için kadınların güçlendirilmesi de destekleniyor. Yenilenen uzun dönem kurumsal destek (üç yılda 7.8 milyon dolar), açık ve uzaktan öğrenmeyi değerlendirme sürecinde kurumsal ve ulusal etkiyi artırmaya yardımcı oluyor, kadınlar, kız çocukları ve engelliler için kaliteli eğitim fırsatlarının, eşitlikçi ve kapsayıcı eğitime erişimin artırılmasını hedefliyor. Kırılgan gruplara yönelik eğitim desteği (6.2 milyon dolar), Sierra Leone ve Liberya’daki ilkokul birinci sınıf öğrencileri için kapsayıcı, kaliteli ve cinsiyete duyarlı eğitimi destekliyor, mülteciler ve ülke içinde yerinden edilmiş kişiler için kanıt temelli eğitime katkıda bulunuyor. Proje, ilköğretim öğretmenlerinin aktif öğrenme ve cinsiyete duyarlı öğretme stratejilerini kullanma kapasitesini artırarak, öğrenme sonuçlarının geliştirilmesini teşvik ediyor. Aynı zamanda eğitim karar vericileriyle işbirliği yapılmasını sağlıyor, cinsiyet eşitliğini ve öğretme metodolojilerini teşvik ve entegre ediyor.

LEUVEN, BELÇİKA

https://www.themayor.eu/en/a/view/leuven-funds-new-ideas-for-fast-learning-kids-in-schools-11354

Leuven kenti, farklı ihtiyaçları olan öğrenciler için özel öğrenme planları geliştirmeyi amaçlayan, kâr amacı gütmeyen “Spring-Stof” adlı kuruluşu destekliyor, hızlı öğrenen çocuklara yönelik çalışmalar yapılmasını sağlıyor. Kuruluş, 10.000 avroyla, okullarla işbirliği yapma imkânı da dahil olmak üzere ek kaynaklarla da destekleniyor. Bazı çocuklar çok hızlı öğreniyor, ancak geleneksel okul sistemi bazen onları yavaşlatıyor veya öğrenme motivasyonunu azaltıyor. Öğretmenler, proje öğretmenlerin eğitim araçlarına destek olmanın yanı sıra eğitim sistemine uyum sağlamakta zorlanan öğrenciler için seçenekler sunmayı amaçlıyor.

Spring-Stof’un temel amacı, 4-17 yaş arasındaki zihinsel açıdan üstün öğrenciler için yarı zamanlı özel eğitim sağlamak. Öğrenciler, haftada bir veya yarım gün diğer öğrenme yöntemlerini deneyimleyebiliyor. Spring-Stof, metodolojisini yaygınlaştırmayı, bilgilendirme etkinlikleri düzenlemeyi, ücretsiz dersler vermeyi ve okullarla öğretim materyallerini paylaşmayı hedefliyor.

Spring-Stof’un yöntemleri arasında proje çalışmalarına ağırlık verilmesi, azaltılmış talimatlar, bağımsız öğrenme sırasında rehberlik ve daha karmaşık problemlerle karşılaşma yer alıyor. Eğitimden sorumlu meclis üyesi Lalynn Wadera, bu projenin yerel ortaöğretim okulları için harika bir fırsat olduğunu ve geliştirilen yeni eğitim araçlarına güvenilebileceğini belirtti. Wadera, “Özel öğretim ve farklılaştırma, öğretmenlerin sınıfta her gün yaptıkları şeydir. Bazı öğrenciler daha fazla açıklama beklerken, diğerleri çok hızlı ilerler. Ancak öğretmenler, çok daha hızlı ve bağımsız öğrenen öğrencilerle nasıl çalışacaklarını öğrenmek için hâlâ yöntemler arıyor,” dedi.

PERU

https://www.fhi360.org/projects/peru-quality-basic-education-reform-support-project-suma

FHI 360 ve ortağı Research Triangle International (RTI) tarafından yürütülen “Peru Kaliteli Temel Eğitim Reformu Destek Projesi”, “AprenDes Projesi” kapsamında başlatılan çalışmalarla devam ediyor. ABD Uluslararası Kalkınma Ajansı tarafından finanse edilen “AprenDes Projesi”, 275’ten fazla okula aktif okul metodolojisini tanıttı ve eğitimde merkezileşmeye destek olmak için yeni yaklaşımlar geliştirdi.

Aktif okul metodolojisi, sınıfta öğrenci merkezli öğrenmeyle okul yönetiminde ebeveyn ve toplum katılımını birleştiriyor. Peru’da SUMA adıyla bilinen proje, ülkenin üç bölgesindeki aktif okulların tanıtılmasını da sağlıyor.

Proje, Peru’nun eğitim politikası reformuna sistem genelinde destek sağlamak için hükümetle sivil toplum arasındaki politika diyaloğunu teşvik ediyor, sivil toplum kuruluşlarının eğitim alanında daha iyi savunuculuk yapmasına olanak tanıyor. Ayrıca hükümetin eğitim reformunda ilerlemeye yönelik hesap verebilirliğini sağlamak için eğitim sistemi üzerinde sivil toplum gözetiminin oluşturulmasına yardımcı oluyor.

SUMA, bölgesel ve yerel yönetimlerin yönetim yapılarını ve süreçlerini tasarlamak, karar alma mekanizmalarında veri kullanmak için sistemler geliştirmek, bütçeleme ve proje tasarımını güçlendirmek için eğitim sisteminde ademimerkeziyetçiliği destekliyor.

Proje, hizmet içi öğretmen eğitimi programlarını iyileştirmek, bölgesel yönetimlerin, öğretmenlerin mesleki gelişimine yönelik sistemleri tasarlamasına ve uygulamasına yardımcı olmak için bakanlıkla birlikte çalışıyor. SUMA, öğretmenleri sınıfta desteklemek için kapasiteyi güçlendiriyor. Proje ayrıca bakanlığın yeni bir öğretmen performans değerlendirme sistemi tasarlamasına yardımcı oluyor.

SİDNEY, AVUSTRALYA

https://www.nsw.gov.au/education-and-training/adult-and-community-education/about-community-education

“Yetişkin ve Toplum Eğitimi Programı” (ACE), yerel yönetimler tarafından desteklenen uygun fiyatlı eğitim ve öğretim hizmetlerini içeriyor. Her bölgede bu programa erişilebiliyor. ACE, her yaştan bireyi, işletmeleri, toplulukları hedef alıyor ve kapsıyor. Programdan her yıl milyonlarca kişi yararlanıyor, yeni beceriler kazanıyor.
Yetişkin ve Toplum Eğitimi Programı’nın destek olduğu konular:
•    İlk kez işe girmek,
•    Uzak kaldıktan sonra işe geri dönmek,
•    Yeni beceriler kazanmak veya mevcut becerileri geliştirmek, 
•    İş veya ileri eğitim için özgüveni artırmak.
Yetişkin ve Toplum Eğitimi Programı’ndaki eğitimler:
•    İngilizce, okuryazarlık, aritmetik ve dijital okuryazarlık,
•    Genel ilgi alanları kursları,
•    Belediye onaylı kurslar (ulusal düzeyde tanınan yeterlilik sağlar), 
•    Yerel sektörlere veya bireylere uyarlanmış kurslar.

Yetişkin ve Toplum Eğitimi Programı’nı sağlayan kurumlar, belediye desteklidir ve bağımsızdır. Ancak finansman desteği almak ve yerel ihtiyaçları karşılamak amacıyla çeşitli kuruluşlarla ortaklık kurarlar. Sidney Belediyesi Eğitim Hizmetleri, ACE paydaşlarına hibe sağlayan programı yürütmektedir. Ayrıca iş dünyasına ve dezavantajlı topluluk üyelerine yönelik eğitim programları için finansman ve destek sağlamaktadır.


Önerilen Haberler