"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Dünyadan yerel yönetimlerin ulaşım politikalarına ilişkin örnekleri - 2

  • 22 Mayıs 2023
Dünyadan yerel yönetimlerin ulaşım politikalarına ilişkin örnekleri derledik.

ST. VALENTİN, AVUSTURYA

https://www.themayor.eu/en/a/view/new-parking-system-to-facilitate-commuters-in-austria-7795

Avusturya Federal Demiryolları, St. Valentin kentindeki tren istasyonunda yeni bir park sistemi kurdu. Sistem, işe gidip gelen insanların hayatını kolaylaştırmak için tasarlandı. “Park & Ride” adı verilen sistem sayesinde araç park etme otomatik hâle getirildi ve kolaylaştırıldı. Sistemi kullanmak için aracı park yerine bırakmak ve toplu taşıma bileti almak gerekiyor.

Sistem, aracınızı park ederken plakanızı otomatik olarak kaydeden bir kamera kullanıyor. Aracınızı park yerinden çıkardığınızda bir başka kamera da kayıt yapıyor. Çıkarken biletinizi kontrol eden makine de aracınızın doğru park edilip edilmediğini kontrol ediyor. Tren bileti aldıysanız ve kullandıysanız, aracınızı park etmek için izin veriliyor. “Park & Ride” sistemi, testlerden sonra Avusturya’nın diğer tren istasyonlarında da kullanılacak.

Şirket temsilcileri, sistemin ülke genelindeki diğer sistemler için model olacağını ifade etti. Aşağı Avusturya Hareketlilik Meclisi üyesi Ludwig Schleritzko, “Park yerleri, toplu taşımaya geçiş için önemli bir ön koşuldur. ‘Park & Ride’ sisteminin park yerlerini taşıtlara ücretsiz sunmak istediğimiz için devlet ve Avusturya Federal Demiryolları, bu yeni sistemi başarıyla test etti. Sistem, tren makinistlerinin genel koşullarını da iyileştirecek,” dedi.

MADRİD, İSPANYA

https://www.themayor.eu/en/a/view/this-mobility-app-changes-the-rules-of-the-game-in-madrid-6679

Madrid Belediyesi, toplu taşıma alanında yönetimin ve vatandaşların dijitalleşme, sürdürülebilirlik ve sağlık güvenliği isteklerini tam olarak karşılayan özelliklere sahip “Madrid Mobility 360” adlı yeni bir mobil uygulamayı tanıttı. Uygulama, toplu taşıma şirketi EMT tarafından geliştirildi.

“Madrid Mobility 360” uygulaması, önceki uygulamalardan farklı olarak kullanıcılarına otobüs, tren, metro, bisiklet, scooter ve araba dahil olmak üzere kentteki A noktasından B noktasına ulaşım seçenekleri hakkında eksiksiz bilgi sunuyor. Ayrıca otobüslerin doluluk oranı hakkında yolculara bilgi veriyor. Yaklaşan otobüslerin doluluk oranı, yeşil, sarı, turuncu ve kırmızı renk kodlarıyla tanımlanıyor. Üst düzey uyarı durumunda yolculara alternatif rotalar veya daha düşük doluluk oranlı tercihler de sunuluyor.

Scooter ve bisikletler, Avrupa kentlerinin sokaklarında giderek yaygınlaşıyor. Bu nedenle yeni uygulamayı hayata geçirmek kolaylaşıyor, hareketlilik açısından sürdürülebilirliğe yönelik değişen tutumlar ortaya konuyor. “Madrid Mobility 360” uygulaması da bunu yansıtıyor. Kullanıcılar, yaptıkları yolculuk için karbon emisyonu açısından toplam karbon ayak izi hakkında bilgilendiriliyor. Uygulama, QR kodlarının oluşturulmasıyla otobüs ve bisiklet bileti satın alınmasına izin veriyor.

RAE, ESTONYA


https://www.themayor.eu/en/a/view/rae-municipality-mulls-introducing-driverless-buses-5727

Toplu taşımacılığın geleceği olarak müjdelenen sürücüsüz araçlar, günümüzün kentlerinde yaygınlaşıyor. Rae Belediyesi, bu özerk ulaşım aracını tanıtmayı hedefliyor. Belediye, toplu taşıma kullanımını teşvik etmek ve bireysel araç kullanımını azaltmak için sürücüsüz otobüslerin tanıtılmasını da bir seçenek olarak görüyor. Bu kapsamda yapımına Tallinn Havalimanı’ndan başlanacak olan tramvay hattı planlanıyor. Tramvay hattıyla araç trafiğinin kademeli şekilde azaltılması amaçlanıyor. Belediye yetkilileri, Ülemiste-Jüri tramvay hattı için en uygun güzergâhı belirlemek üzere kamu ihale sürecini başlattı. Rae Belediye Başkanı Madis Sarik ve Başkan Yardımcısı Priit Põldmäe, sürücüsüz otobüslerin tanıtımı için “Modern Mobility” şirketinin temsilcileriyle görüştü.

İlk pilot proje, hızla gelişen ve büyüyen Peetri Köyü’nde başlatılacak, bu sayede öğrencilerin bir okuldan veya hobi okulundan diğerine taşınması mümkün hâle gelecek. Rae Belediye Başkanı Madis Sarik, kendi kendine giden otobüslerin kısa mesafeli ulaşımın yanı sıra özellikle yemek hazırlama tesisleri olmayan işletmelere ve yemekhanelere gıda maddelerinin taşınması için kullanılabileceğinin altını çizdi.

Tek Haberleşmeli Veri Yolu Sistemi

Uygulama Başkanı Tanel Talve, sürücüsüz otobüsleri ve sıradan otobüsleri tek bir iletişim sistemine bağlayan akıllı otobüs duraklarının nasıl olacağını anlattı. Bir otobüs durağında bekleyen yolcular, yüksek teknoloji ürünü otobüs durağı ekranını veya kendi akıllı telefon uygulamalarını kullanarak yolculuk rezervasyonu yaptırabilecek. Yoğun saatlerin dışında otobüsler sürekli aynı güzergâh üzerinde hizmet vermek yerine yalnızca talep üzerine çalışacak. Talve, “Yapılması planlanan Ülemiste-Jüri tramvay hattıyla yolcuların daha uzak bölgelerden tramvay duraklarına ulaşımı isteğe bağlı bir platformda çalışan mikro otobüslerle yapılacak,” dedi.

PADOVA, İTALYA

https://www.themayor.eu/en/a/view/padua-will-develop-a-new-system-of-sustainable-flexible-and-intelligent-local-transport-2327

Padova Belediyesi, sürdürülebilir, esnek, akıllı ve kentin ihtiyaçlarına uyarlanabilir yeni bir yerel toplu taşıma sistemi geliştirmek için “Next” adlı ulaşım projesini kullanacak. Yolcular, proje kapsamında bir uygulama aracılığıyla hareketlilik ihtiyaçlarını belirleyebilecek. Bu nedenle hizmet, gerçek zamanlı olarak taleplere uyarlanabilecek.

Padova Belediye Başkan Yardımcısı Arturo Lorenzoni, “Uzun süredir ‘Next’ projesini takip ediyoruz. Yüksek potansiyelli bir sistemin gelişimini desteklemeye karar verdik. Proje kapsamında geliştirilen araçlar, kentimizin hareketlilik ihtiyacını karşılayabiliyor. Böylesi mükemmel bir sistemi destekleyebildiğimiz için mutluyuz. Yönetim, Padova’daki modüllerin inşa aşamasını desteklemeyi amaçlıyor. İlk benzinli otomobilin mucidi Enrico Bernardi’nin ölümünün 100. yılında Padova’yı sürdürülebilir mobilitenin geleceğine yönelik iddialı bir projenin merkezine yerleştirmeyi hedefliyoruz. Belediye, bu projeye yakın olmak istiyor. ‘Next’ projesi, sürdürülebilir hareketliliğin geliştirilmesi için gerçek ve yenilikçi bir bakış açısını temsil ediyor,” dedi.

Paradigma CEO’su Antonio Guadagnino, Padova’nın, Bernardi tarafından yapılan ve etkin bir şekilde özel araç taşımacılığı çağına açılan ilk arabanın kenti olduğunu belirtti. Padova’nın sürdürülebilir mobiliteye yönelik gerçek bir paradigma değişikliğini temsil etmesinden memnun olduklarını ifade etti.


Önerilen Haberler