YÜKLENİYOR
Millet İttifakı’nı oluşturan altı siyasi parti olarak hazırladığımız Ortak Politikalar Mutabakat Metni’nde, iktidara geldiğimizde hayata geçireceğimiz ulaştırma politikalarını belirledik. Bu politikaları kısaca anlatmak isterim:
Millet İttifakı’nı oluşturan altı siyasi parti olarak hazırladığımız Ortak Politikalar Mutabakat Metni’nde, iktidara geldiğimizde hayata geçireceğimiz ulaştırma politikalarını belirledik. Bu politikaları kısaca anlatmak isterim:
• Ulaştırma sektörünü, ülkemizi uluslararası ticarette cazip bir üretim ve lojistik üssü hâline getireceğiz, emniyetli ve teknolojik yeniliklere sahip, kalkınmaya ivme kazandıracak bir yapıya kavuşturacağız.
• Şehiriçi ve şehirlerarası yolcu ve yük taşımacılığında modern raylı sistemler, metro, demiryolu, deniz yolu ve iç su yolları başta olmak üzere alternatif ulaşım türlerini ve sistemlerini devreye sokacağız.
• “Kanal İstanbul” projesini göreve başladığımız gün iptal edeceğiz, bugüne kadar yapılan iş ve işlemleri hukuki, ekonomik, ekolojik ve teknik olarak incelemeye alacağız.
• İl merkezlerinin tamamını birbirine bölünmüş yollarla bağlayacağız.
• Demiryolu güvenlik prosedürleri, personelin eğitimi, demiryolu araçlarının güvenlik kuralları ve benzeri konuları düzenleyip denetleyecek “Demiryolu Düzenleme ve Denetleme Kurumu” kuracağız. Hızlı tren projelerinden Karaman-Ulukışla, Mersin-Konya, Mersin-Adana-Osmaniye-Gaziantep, İzmir-Manisa-Uşak-Afyonkarahisar-Ankara ve Ankara-Bursa-Bandırma gibi ilerlemeyen projeleri tamamlayacağız, Antalya-Konya-Aksaray-Kayseri projesine hemen başlayacağız, emniyetli yüksek hızlı tren ve hızlı tren hatlarının sayısını artıracağız.
• Halkalı-Kapıkule hızlı tren hattını, Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçişi de içeren Kuzey Marmara Demiryolu Projesi’ni tamamlayacağız.
• Kuzey-Güney Hızlı Tren Demiryolu Projesi’yle Orta ve Doğu Anadolu’daki illerin limanlara erişimini hızlandıracağız.
• Demiryolu ağının, hâlâ bağlantısı olmayan illere de ulaşacak şekilde gerekli yerlere çift hat yaparak lojistik merkezlere, üretim merkezlerine ve limanlara erişimini sağlayacağız.
• Sivil havacılık alanında tek yetkili olacak bağımsız Sivil Havacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu oluşturacağız.
• Havayolunda iç hatların gelişimi için çapraz uçuşlarla mevcut havayolu bağlantı şebekesine derinlik kazandıracağız, turizm destinasyonları arasında charter uçuşların artırılmasını sağlayacağız, düşük ücretli havayolu taşımacılığının gelişimini destekleyeceğiz.
• Limanlarda muhtelif kurumlar tarafından verilen hizmetlerin tek elden yürütülmesi için liman başkanlıklarının yetkisini artıracağız.
• Akdeniz, Ege, Marmara ve Karadeniz limanları arasında yurtiçi yük taşımacılığı için deniz otobanları oluşturacağız.
• Akdeniz ve Karadeniz’de belirlenecek limanların ana dağıtım üssü olmasını ve kısa mesafe taşımacılığıyla bölge ülkelerine sevkiyat yapabilecek kapasiteye ulaşmasını sağlayacağız.
• Büyük veri ve akıllı ulaşım teknolojileri kullanarak, Türkiye’yi “Lojistik 4.0” dönüşümüne hazırlayacağız, ülkemizi küresel ve bölgesel lojistik üssüne çevireceğiz.
• Gümrük ve taşımacılık süreçlerini hızlandırmak üzere uçtan uca dijital ve geniş ölçüde otomatik hâle getirilmiş blokzincir temelli “Dijital Gümrük” kuracağız.