"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

İmamoğlu: “Sürdürülebilir kentsel ulaşımı ön planda tuttuk”

  • 8 Mayıs 2023
Başkan Ekrem İmamoğlu, İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım hizmetlerini Belediye Gazetesi’ne anlattı:

İstanbul, 16 milyon nüfusuyla Türkiye’nin en büyük kenti ve dünyanın sayılı metropollerinden biri. Güçlü ekonomisi, uluslararası konumu, kültürel çeşitliliği, genç ve dinamik nüfusu, eşsiz tarihî dokusu ve biyoçeşitliliğiyle fark yaratan, kadim bir kent burası. Ancak derinleşen yoksulluk, gelir adaletsizliği, işsizlik, deprem riski, konuta ve kentsel olanaklara erişimde eşitsizlik, trafik ve iklim krizinin etkileri gibi sorunlara çözüm bulunması gerekiyor. İstanbul’un ulaşım özelliklerini tespit ettik. Erişilebilir, hızlı, güvenli, konforlu ve ekonomik ulaşım hizmetleri sunmayı amaçlıyoruz. İstanbul genelinde raylı sistemlerin yaygınlaştırılmasını önemsiyoruz. 2019 yılından önce, 25 yıl boyunca yıllık ortalama raylı sistem inşaatı beş kilometrenin altında kalmıştı. Bu oranı iki buçuğa katladık. Geçmiş dönemde finansman ve proje sorunları gerekçe gösterilerek durdurulan metro hatlarını hizmete sunduk. İstanbul’u bir uçtan bir uca bağlayacak yeni nesil ekspres metro hattı “HızRay” projesini hayata geçiriyoruz. 2019 yılından bu yana 46.2 kilometre uzunluğunda hat açtık. 81.6 km uzunluğundaki sekiz metro hattının inşaatına devam ediyoruz. Metrobüs filosunun otobüslerini yeniledik, belediyemizin öz kaynaklarıyla 190 yeni metrobüs satın aldık. Trafik yoğunluğu yaşanan noktalarda analiz yaptık, bu noktalarda trafiği rahatlatacak lokal çözümler için projeler geliştirdik. 155 kavşağı tamamladık, 12 kavşakta çalışmalar devam ediyor. 142 caddeyi düzenledik, 11 caddede çalışmalarımızı sürdürüyoruz.
“Deniz Taksi” uygulamasını hizmete sunduk. İstanbul’un taksi sorununu çözmek için adımlar attık, İstanbul’a yeni taksiler kazandırdık. “Vizyon 2050” strateji belgesi ve eylem planları doğrultusunda sürdürülebilir ulaşımı (yaya, bisiklet ve toplu taşıma) %90 seviyesine çıkaracağız. Raylı sistemlerle ulaşımı da %50’ye ulaştırmayı hedefliyoruz. Hedeflerimizden biri, 2050 yılına kadar şehiriçi toplu taşıma araçlarının tamamının çevre dostu yakıt kullanmasını sağlamak. Sürdürülebilir kentsel ulaşımı önemsiyoruz. 2050 yılına kadar İstanbul genelinde yaklaşık 800 kilometrelik raylı sistem ağı oluşturmayı planlıyoruz. “HızRay” projesinin hayata geçmesiyle birlikte İstanbul, doğu-batı ekseninde hızlı ve konforlu ulaşım ağına sahip olacak. Diğer raylı sistem ağlarını da keserek toparlayıcı bir rol üstlenen “HızRay”, kent merkezinin yeniden organize edilmesini ve merkezlerin kademelendirilmesini sağlayacak, kentin kuzeye doğru gelişmesini engelleyecek.
Paris, Londra, Barselona gibi metropollerdeki düşük emisyon alanları uygulaması, öncelikle tarihî Yarımada’da başlatılacak. Tarihî Yarımada’ya toplu taşıma, taksi ve ticari araçlar dışında özellikle kirletici yakıt tüketen motorlu taşıtların girişi sınırlandırılacak. Toplu taşıma araç filosuna 2050 yılına kadar %100 çevre dostu araçlar dahil edilecek, çevre dostu araçların kullanımı teşvik edilecek. Bu uygulamalar, iklim değişikliği eylem planının karbon nötr hedefine de katkıda bulunacak.


Önerilen Haberler