"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Osman Gürün: “İç turizmde tanıtım stratejileri geliştirdik”

  • 17 Temmuz 2023
Başkan Osman Gürün, Muğla Büyükşehir Belediyesi’nin turizme yönelik hizmetlerini Belediye Gazetesi’ne anlattı:

Muğla, 12.974 kilometrekarelik yüzölçümü, 1.480 kilometrelik kıyı şeridi, coğrafi yapısı, konumu, tarihî dokusu, turizmde ön plana çıkan ilçeleriyle Türkiye turizminin en gözde kentlerinden biri. Tarihî ve kültürel değerlerinin yanı sıra doğal güzellikleriyle de yerli/yabancı turistlerin uğrak destinasyonu olan Muğla’da toplam 105 antik kent var. 22 ören yeri ve altı müze de Muğla’ya gelen yerli/yabancı turistlerin ilgisini çekiyor. 110 mavi bayraklı plajın yer aldığı Muğla’da deniz, kum, güneş turizmi ön plana çıkıyor.

2019 yılından bu yana turizme yönelik birçok çalışmaya imza attık. Derneklerin, sivil toplum kuruluşlarının ve okulların talepleri doğrultusunda Muğla’nın tarihî, doğal ve kültürel zenginliklerini tanıtan geziler düzenledik.  İzmir Travel Turkey ve İstanbul EMITT Turizm Fuarı’nda Muğla turizmi resepsiyonları organize ettik, Muğlalı turizmcileri bir araya getirdik, turizmin durumu ve gelecek vizyonu hakkında fikir alışverişinde bulunduk. Pandemi döneminde özellikle dış turizm yara aldığı için yerli turistlere yönelik tanıtım stratejileri geliştirdik. Sosyal medyanın gücünü kullanarak Instagram fenomenlerini Muğla’da ağırladık, tarihî ve kültürel alanların tanıtımına katkıda bulunmaya çalıştık. Karia, Likya ve Leleg uygarlıklarından miras kalan yürüyüş yollarını tanıtarak alternatif turizmin gelişmesini sağladık. Muğla’daki turizm paydaşlarını bir araya getirmek, onların fikirlerinden yararlanmak amacıyla 2021 yılında “Muğla Turizmi İçin Ortak Akıl Arama Çalıştayı” düzenledik. Amacımız, turizmdeki yerimizi görmek, turizm destinasyonlarının güçlü ve zayıf yönlerini belirlemek, kurumları ortak bir paydada buluşturmak, yaşanan sıkıntıları ele almak ve eylem planları hazırlamaktı. Çalıştayın sonuç raporunu kamu kurum ve kuruluşlarıyla sivil toplum kuruluşlarına gönderdik. Destinasyon yönetiminde herkesin söz sahibi olmasını istedik.

Alternatif turizme katkıda bulunacağını, Muğla’yı uluslararası platformlarda daha etkin tanıtacağını düşündüğümüz UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’na “gastronomi” temasında başvuru yaptık. Yaklaşık iki yıllık çalışma neticesinde Muğla’daki gastronomi paydaşlarıyla görüşmeler yaptık, UNESCO Yaratıcı Şehirler Ağı’yla ilgili bilgi topladık. Konuyla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’yle işbirliği yaptık, “Gocamandan Toruna Muğla Yemekleri” adlı yemek kitabını yayımladık ve tanıttık. Kitapta 500’den fazla yemek tarifi yer alıyor, yemeklerin yapım videoları da QR kodlar sayesinde izlenebiliyor.

Muğla’yı Akdeniz’in parlayan yıldızı yapmak, turizm çeşitliliğini artırmak, sürdürülebilir turizmi geliştirmek için ortak akılla projeler üretiyoruz, tüm kurum ve kuruluşlarla birlikte çalışıyoruz.


Önerilen Haberler