YÜKLENİYOR
Başkan Ferdi Zeyrek, Manisa Büyükşehir Belediyesi’nin ulaşım politikalarını CHP Belediye Gazetesi’ne anlattı:
İlimizde toplu taşımada optimizasyonun yapıldığı 2015 yılından bugüne Manisa merkez nüfusu 388.368 iken, 2023 yılı verilerine göre %15 artışla 437.267 kişiye, il geneli 1.380.366 iken, %7 artışla 1.475.716 kişiye, il genelindeki öğrenci sayısı 243.724 iken, % 4,5 artışla 254.893 kişiye, Manisa Organize Sanayi Bölgesi’nde çalışan 45.700 kişi ise % 37 artışla 62.500 kişiye ulaştı. Gelişen ve değişen şartlara göre 2015 yılından bugüne dek gerek özel kooperatiflere ait toplu taşıma araçlarında gerekse belediyemize ait toplu taşıma araçlarında herhangi bir yenileme ve kapasite artımı yapılmadığından hizmeti sürdürmekte ciddi anlamda sorunlar yaşanıyor. Vatandaşların toplu taşıma ihtiyaçlarının karşılanabilmesi, hizmette kalite ve vatandaş memnuniyetinin sağlanması amacıyla yeni araçların belediyemiz envanterine dahil edilmesi için çalışmalarımız devam ediyor.
Özel halk kooperatifleri aracılığıyla belediyemiz denetiminde yürütülen toplu taşıma faaliyetlerinde, yapmış olduğumuz çalışmalar sonucunda sefer sıklığının ve hizmet kalitesinin artırılması amacıyla sabit ve değişken maliyetlerin karşılanması yöntemine geçildi, bu yöntemle 1 Kasım 2024 itibarıyla vatandaşların talep ettiği güzergâhlarda ve sıklıkta toplu taşıma hizmeti verilmeye başlandı. Bu çalışmayla vatandaşların ulaşım hizmetlerinden daha hızlı, güvenli ve konforlu faydalanması amaçlandı.
Ayrıca ana arterlerde çalıştırmayı planladığımız 40 metrelik yüksek yolcu kapasiteli ve elektrikli toplu taşıma araçlarının faaliyete geçirilmesi için fizibilite çalışmaları yapıyoruz. Manisa genelinde 18 kavşakta akıllı kavşak uygulaması mevcut olup, bu kavşaklar sayesinde trafik ışıklarında bekleme süresi asgari seviyeye indiriliyor. Bu sayede araç yoğunluğunun fazla olduğu kollardaki araçlara faz süresinin uzatılmasıyla öncelik verilerek trafik akışının sağlıklı olması sağlanıyor. Akıllı kavşak sistemleriyle araçların trafikte bekleme süresi azaltılarak akaryakıt sarfiyatı düşürülüyor, ekonomik giderlerin ve egzoz emisyonunun azaltılmasıyla hava kirliliğinin önüne geçilmesi hedefleniyor. Ancak akıllı kavşak olsa da, trafik yoğunluğu nedeniyle sinyalizasyon sisteminin yetersiz kaldığı noktalarda katlı kavşak projelendirme çalışmaları yürütüyoruz. Çalışmalarımız arasında “Elektronik Denetleme Sistemi” ile oluşturulacak ulaşım koridorlarında trafik akış hızının belli seviyelerde tutulması ve araç sirkülasyonunun trafik sıkışıklığına neden olmadan sağlıklı bir şekilde sürdürülmesi yer alıyor.