"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Feza Turunçoğlu: “Chp’nin belediyecilikte çok iyi olduğunu anlatıyoruz”

  • 29 Şubat 2024
Direktör Feza Turunçoğlu Belediye Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

CHP’nin 2024 yerel seçim kampanyasını temellendiren ana unsurlar nelerdir?

FEZA TURUNÇOĞLU:
Kampanya stratejisinin temelini CHP’nin, Türkiye’nin geleceğe odaklı iletişimi için çalıştığını ve çalışmaya devam ettiğini anlatmak diye özetleyebilirim. Değişimin gücünü, geleceğin inşası ve Türkiye için kullanan CHP, zengin mirasını bugünün zorluklarına karşı yenilikçi çözümlerle birleştirerek seçmene ulaştırıyor. Büyükşehir belediyeleri başta olmak üzere tüm belediyelerini başarıyla yöneten, hâlihazırda çok iyi yaptığı bir işi devam ettirmeye söz veren CHP, bu kampanyayla belediyecilikte çok iyi olduğunu, kazanılacak belediyelerle Türkiye’deki tüm seçmenlere hizmet vermeye hazır olduğunu anlatıyor. İletişim kampanyası, başkanlarımızın gerçek hayatlarından bir kesiti yansıtıyor, doğal hâllerini seçmenle buluşturuyor.

Yerel seçim kampanya hedeflerine ulaşmak için çıkış noktanızı tanımlar mısınız?

FEZA TURUNÇOĞLU:
Türkiye son 20 yıldır güce oy veriyor. Güçlü olanın yanında durarak kendisini de güçlü hissetmek istiyor. Artık “güç” kavramı değişti. Azarlayan, baskı kuran, sarayından bakan gücü değil, çalışan, anlayan, halkın gücüne güç katan bir denge istiyor seçmen. Kendisini dinleyen, birlikte gelişen ve büyüyen bir yönetim anlayışı bekliyor.  Biz de bunları analiz ederek, gücü, CHP’nin hizmetleri ve başarılarıyla örtüştürerek yeniden tanımladık. Hizmetlerimiz, başarılarımız çıkış noktamız oldu.

Seçmenlerin yerel seçimde oy verme davranışını etkileyen en önemli faktör nedir?
 
FEZA TURUNÇOĞLU
: Yerel seçimlerde, “particilik” anlayışı genel seçimlere göre farklılık gösteriyor. Kimi kentlerde aday ve parti birlikte önem taşıyor, kimi kentlerde adayın kim olduğu çok önemli oluyor. Bu nedenle iletişim kampanyamızda hem başkanlarımızı hem de partiyi belli bir dengede kullanmaya özen gösterdik.

2024 yerel seçim kampanyası özelinde iletişimde akılda kalıcı unsurları nasıl tanımlarsınız?
 
FEZA TURUNÇOĞLU:
Belediye başkanlarımızın kendileri, doğal hâlleri ve halkla buluşmaları. “İşimiz Gücümüz Türkiye”, kampanya söylemimiz. Bu söylemle CHP’li belediyelerin derdinin, amacının halka hizmet olduğunu anlatmamız ve tabii ki kullandığımız müzik.  İlk kez bir siyasi parti işinde böyle bir müziğin kullanılması da fark yaratan unsurlardan diyebiliriz.

Kampanyanın medya planlaması nasıl yapıldı?
 
FEZA TURUNÇOĞLU:
Medya planında, seçmenin demografisine ve yaşam tarzlarına göre segmente ettiğimiz hedef kitleye, farklılaşan iletişim tonu ve mecra kullanımıyla maksimum erişim ve fayda sağlanması hedeflendi. Segmente ettiğimiz seçmenlere doğru yerde, doğru zamanda, doğru mesajla ulaşmayı amaçladık. Mecra karmamızı bu doğrultuda planladık. Televizyonda, yakınlık duygusuna odaklanan tipoloji, içerik ve program ağırlıklandırması yaptık. Dijitalde erişimi maksimize edeceğimiz mecralarda görünürlük sağlarken, seçmen hassasiyetine yönelik mesajların ilgili hedef kitleye gösterimi, gerçek zamanlı içgörü ve optimizasyon yapıldı. Hedef kitlenin dışarıda olduğu zamanlarda açık hava mecrasıyla lokasyon bazlı kullanımlar gerçekleştirdik. Ulusal ve yerel radyolarda saat bazlı optimizasyonlarla ilerledik.

Feza Turunçoğlu kimdir?

Bilkent Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü’nü bitirdi. The Marmara İstanbul’da iş hayatına başladı. Reklamcı olma arzusu nedeniyle sektör değiştirdi. Sırasıyla, Cen Ajans, Alfa Reklam Üssü ve Lowe İstanbul’da (şimdiki adıyla MullenLowe Istanbul) görev yaptı. Müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladığı Lowe’da müşteri ilişkileri ve idari işlerden sorumlu başkan yardımcısı pozisyonuna kadar yükseldi. Aynı zamanda Ajans’ta yürütme kurulu üyesi olarak görev yaptı. Reklam sektöründeki bilgi ve deneyimini masanın diğer tarafına da yansıtmaya karar verdi. Aralık 2012’de Vestel’e geçiş yaptı. Mart 2023’e kadar Vestel Pazarlama İletişimi ve Perakende Pazarlama Grup Müdürü olarak görev yaptı. Bu dönemde marka stratejisi ve iletişiminin yanı sıra spor pazarlaması, mağaza iletişimi, medya planlama, satın alma, etkinlik, fuar ve organizasyon, V stüdyo yönetimi gibi konular ana iş alanını oluşturdu. Danışmanlık ve proje çalışmalarıyla iş hayatına devam ediyor.


Önerilen Haberler