"Benim iki büyük eserim var; biri Türkiye Cumhuriyet'i diğeri Cumhuriyet Halk Partisi."

Feza Turunçoğlu: “Değişimin en büyük gücü seçmenlerdir”

  • 25 Mart 2024
Direktör Feza Turunçoğlu Belediye Gazetesi’nin sorularını yanıtladı.

CHP’nin iletişim kampanyasının ikinci fazından bahseder misiniz? Kampanyanın stratejisi nasıl oluşturuldu?

FEZA TURUNÇOĞLU:
Kampanyamızın ikinci fazında stratejimizi, Türkiye’de CHP’li olmayan belediyelerin hizmet verdiği bölgelerde yaşayan tüm vatandaşların (genç, yaşlı, öğrenci, çalışan kadın, emekli) yaşadığı zorlukları gözler önüne sermek, çözümün CHP’li belediyelerde olduğunun altını çizmek ve 31 Mart’taki yerel seçimde kararlarını CHP yönünde vermeleri için seçmenleri ikna etmek üzerine kurduk.  Adil, eşitlikçi ve dayanışmacı belediyeler için sandığa gitmenin önemini seçmenlere anlatmak istedik. Asıl gücün seçmenlerde olduğunu hatırlatmayı amaçladık.

Kampanyanın ikinci fazında kaç farklı yaratıcı çalışmayla seçmenlere ulaştınız?

FEZA TURUNÇOĞLU
: Bu aşamada hedef kitlemiz, kentlerin yükünü taşıyanlar diyebiliriz. Bu fazda dört farklı yaratıcı çalışmayla temsili seçmenlerimize ulaşmak istedik. Yapılan araştırmaların sonuçları doğrultusunda sorun yaşayan hedef kitlelerin ve seçmenlerin olduğunu biliyoruz.

Hepimizin bildiği gerçekler:

•    Büyük kentlerde sınıfsal uçurum derinleşiyor. Kentler, zengin-fakir arasındaki uçurumun neden olduğu gerginlikle yüklü.
•    Gençler, barınamadıkları ve geçinemedikleri kentlere ait hissetmiyor.
•    Kadınlar, güvensizleşen kentlerin yükünü de omuzluyor.
•    Asgari ücretlilerin geliri ev kiralarına yetmiyor.
•    Orta sınıf aileler, çocuklarını okullardan alıyor, geçim derdine düşüyor.
•    Emekliler nefes alamıyor
•    Esnaf kepenk kapatıyor.

İşte biz, kampanyanın ikinci fazında en fazla dikkat çekecek dört hedef kitleye odaklandık:
 
1.    Mavi yaka çalışan kadınların en önemli sorunlarından birinin çocuklarını güvenle bırakacakları kreşler olduğunu biliyoruz. Bu nedenle filmlerden birini bu konuya ayırmak istedik. Evini geçindirme derdindeki bu kadınlara CHP’li belediyelerin sunduğu hizmetleri göstermek istedik.

2.    Eğitim için farklı kentlere giden öğrencilerin yaşadığı sorunların başında barınmanın geldiğini biliyoruz. Öğrencilerin neredeyse üst üste yaşadığı öğrenci yurtlarının şartlarının iyileştirilmesi için seçmenlerin doğru seçim yapmasının önemli olduğunu anlatmak istedik.

3.    Türkiye’nin birçok ilinde ekonomik koşullar nedeniyle ev sahibi olmanın neredeyse hayal olduğu, kiralardaki artışın önlemediği bu dönemde CHP belediyelerin sosyal konut çözümüyle yurttaşlara destek olduğunu gösterdiğimiz filmimizde odağımız yeni evli bir çift oldu.

4.    Beyaz yaka çalışan kadınların sabahın erken saatlerinde karanlık ve güvensiz sokaklardan geçerek işlerine gitmesinin ne kadar rahatsızlık verici olduğunu anlattığımız filmimizde güvenli sokaklar için doğru adresin CHP olduğunu anlatmak istedik.

Kampanya kapsamındaki yaratıcı çalışmaların çıkış noktası nedir?

FEZA TURUNÇOĞLU:
“Öncesi” ve “sonrası” çözümleme mantığını kullandığımız çalışmalarımızda, CHP’li olmayan belediyelerin hizmet verdiği bölgelerdeki rahatsız edici gerçekleri gösterip, CHP’li belediyelerin hizmet verdiği bölgelerde huzurlu ve güvenli bir yaşam olduğunu anlatıyoruz. Tüm Türkiye’nin bu hizmetlerden yararlanması için ilk adımın sandığa gitmek olduğunun altını çiziyoruz. Seçmenin unutmaması gereken tek gerçek, değişimde en büyük gücün kendisi olduğu. Bunu seçmenlere söylememiz gerekiyor. Seçmenlere, “Güç sende, Türkiye’nin gücüne güç katmak için hemen sandığa,” diyoruz.
 
İletişim kampanyası nasıl devam edecek?

FEZA TURUNÇOĞLU:
Seçim yasaklarına bu çalışmalarımıza devam ediyoruz. Ancak esnaf, yaşlı, emekli, iş insanı, genç kadın gibi farklı segmentlerle mecra karmasını çeşitlendiriyoruz. Amacımız, dönüşümün ve değişimin seçmenin kararı olduğunu net ifade edebilmek.

İletişim kampanyasının medya planını hazırlarken nelere dikkat ettiniz?

FEZA TURUNÇOĞLU: Seçmenlerin demografisine ve yaşam tarzlarına göre segmente ettiğimiz hedef kitle için farklılaşan iletişim tonu, yaratıcı çalışma ve mecra kullanımıyla maksimum erişim ve fayda odaklı hareket ettik. Ana mecramız televizyondu. Bunun yanı sıra açık hava etkinliklerini ve dijital mecraları etkin kullandık. Radyoda ise, optimizasyonla ilerledik.

Feza Turunçoğlu kimdir?

Bilkent Üniversitesi Turizm ve Otel İşletmeciliği Bölümü’nü bitirdi. The Marmara İstanbul’da iş hayatına başladı. Reklamcı olma arzusu nedeniyle sektör değiştirdi. Sırasıyla, Cen Ajans, Alfa Reklam Üssü ve Lowe İstanbul’da (şimdiki adıyla MullenLowe Istanbul) görev yaptı. Müşteri temsilcisi olarak çalışmaya başladığı Lowe’da müşteri ilişkileri ve idari işlerden sorumlu başkan yardımcısı pozisyonuna kadar yükseldi. Aynı zamanda Ajans’ta yürütme kurulu üyesi olarak görev yaptı. Reklam sektöründeki bilgi ve deneyimini masanın diğer tarafına da yansıtmaya karar verdi. Aralık 2012’de Vestel’e geçiş yaptı. Mart 2023’e kadar Vestel Pazarlama İletişimi ve Perakende Pazarlama Grup Müdürü olarak görev yaptı. Bu dönemde marka stratejisi ve iletişiminin yanı sıra spor pazarlaması, mağaza iletişimi, medya planlama, satın alma, etkinlik, fuar ve organizasyon, V stüdyo yönetimi gibi konular ana iş alanını oluşturdu. Danışmanlık ve proje çalışmalarıyla iş hayatına devam ediyor.


Önerilen Haberler